Investitorii dau în mintea copiilor: pariază pe magazinele de jucării

Retailul cu jucării a devenit tot mai tentant pentru oamenii de afaceri, care au început să investească în spaţii de expunere moderne cu produse pentru cei mici. Astfel, interesul arătat de fondatorul Domo prin dezvoltarea reţelei Toyplex precum şi magazinele inaugurate în acest an de distribuitorii de jucării Noriel Impex şi Varuna S confirmă potenţialul de creştere al acestui segment. Maturizarea pieţei şi creşterea segmentului de produse de calitate pentru copii au con

Retailul cu jucării a devenit tot mai tentant pentru oamenii de afaceri, care au început să investească în spaţii de expunere moderne cu produse pentru cei mici. Astfel, interesul arătat de fondatorul Domo prin dezvoltarea reţelei Toyplex precum şi magazinele inaugurate în acest an de distribuitorii de jucării Noriel Impex şi Varuna S confirmă potenţialul de creştere al acestui segment.

Maturizarea pieţei şi creşterea segmentului de produse de calitate pentru copii au contribuit la creşterea numărului de magazine de jucării, accesorii şi îmbrăcăminte pentru cei mici.  Astfel, creşterea vânzărilor de profil a determinat nevoia unor magazine de specialitate de dimensiuni mai mari care să ofere spaţii de prezentare potrivite pentru o categorie de produse pentru care aspectul şi expunerea sunt esenţiale.

Szarvadi caută parteneri pentru a ajunge la 20 de magazine Toyplex

Unul dintre oamenii de afaceri locali care au mizat pe retailul de jucării este fondatorul reţelei Domo, Lorand Szarvadi, care şi-a folosit experienţa din retailul cu electronice şi electrocasnice pentru dezvoltarea reţelei de magazine de jucării Toyplex.

Primul magazin a fost deschis în septembrie 2008 în centrul comercial Vitantis din Bucureşti. Ulterior, Szarvadi a mai deschis un magazin în galeria Auchan din Militari. Anul acesta compania Toy Concept, operatorul reţelei Toyplex, a mai deschis magazine în luna august la Oradea şi în noiembrie la Bacău şi în mall-ul AFI Palace Cotroceni din Capitală.

Pentru luna decembrie, retailerul mai are programate alte două deschideri la Sibiu şi Brăila, ambele unităţi urmând să fie situate, la fel ca şi magazinul din Bacău, în centrele comerciale European Retail Park dezvoltate de BelRom. Conceptul Toyplex presupune deschiderea de spaţii comerciale de 1.000 de metri pătraţi în Bucureşti şi de 300 de metri pătraţi în oraşele din provincie.

Planurile Toyplex nu se opresc însă la cele şase magazine pe care le va opera la finele acestui an. Szarvadi a precizat  că poartă negocieri pentru cedarea unei participaţii de 50% din afacere, pentru a susţine dezvoltarea reţelei la 20 de magazine.

„Vom căuta un partener pentru această afacere, poate un fond de investiţii căruia să îi dăm 50% din afacere, având în vedere că pentru a ajunge la o masă critică ai nevoie de o reţea de 20 de magazine”, a declarat Szarvadi.

Toyplex a avut în primele opt luni pierderi de 6-8% din cifra de afaceri, dar Szarvadi speră să ajungă la break-even până la finalul anului după deschiderea tuturor celor şase  magazine programate pentru acest an.

Distribuitorii îşi deschid propriile magazine

Potenţialul retailului de jucării i-a încurajat şi pe distribuitorii specializaţi Noriel Impex din Bucureşti şi Varuna S din Timişoara să deschidă magazine, ambele companii inaugurând în această toamnă propriile unităţi în mall-ul AFI Palace Cotroceni. Chiar dacă magazinele sunt în primul rând utilizate  ca spaţii de expunere a jucăriilor pentru potenţialii parteneri, nu sunt neglijate nici vânzările directe.

Varuna-S, unic distribuitor Lego în România, a avut un magazin de prezentare în Timişoara încă din 1997. Compania controlată de omul de afaceri Peter Fey şi-a mutat de mai multe ori spaţiul de vânzare, căutând cel mai modern centru comercial din oraşul de pe Bega. Ultima mutare s-a produs în această lună, când Varuna şi-a extins spaţiul din Iulius Mall Timişoara de la 80 de metri pătraţi la 140 de metri pătraţi.

„Iniţial noi am pornit în ideea de a avea un loc de prezentare a produselor, nu de a avea profit, dar magazinul s-a dovedit rentabil”, a declarat Fey.

Anul acesta, Varuna a decis să deschidă un magazin şi în Bucureşti, investiţia  în amenajarea celor două spaţii comerciale ridicându-se la circa 100.000  de euro.

„Motivul deschiderii unui magazin în Bucureşti este că nu am găsit un partener care să acopere cerinţele noastre. Pentru mine e important să am contact direct cu clientul final pentru că mă interesează şi să testez produsele înainte să le dau drumul în distribuţie”, a mai declarat Fey.

Şi distribuitorul Noriel Impex a deschis două magazine în Capitală, în galeria comercială a hipermarketului Auchan Titan, respectiv în AFI Palace Cotroceni. Potrivit reprezentanţilor companiei cu afaceri de aproape 38 de milioane de lei în 2008, spaţiile au rolul de show-room-uri de prezentare pentru clienţii companiei.