Segmentul D al pieței autohtone pare din ce în ce mai căutat de producători. Cel mai nou exponent, Hyundai i40, este gata să se ia de piept cu mai-marii clasei: Volkswagen Passat și Opel Insignia
Succesul repurtat de marca Hyundai pe piața europeană cu modelele SantaFe, i30, ix35 și, mai nou, Elantra a dat curaj producătorului și fiori concurenței. Sosirea pe piața autohtonă a celui mai mare autoturism din gamă coincide cu încă o confirmare a aplombului cu care coreeenii iau cu asalt segmente de piață dominate autoritar de modele europene: raportul înmatriculărilor. Astfel, pentru cei care încă nu iau în serios acest constructor, este demn de menționat faptul că, în 2011, Hyundai a înregistrat una dintre cele mai puternice creșteri de pe piața auto europeană, +11,5%, până la 398.129 unități. De asemenea, în România, Hyundai a raportat o creștere cu 4,14% a numărului de autoturisme înmatriculate, în ciuda unui recul al pieței de 13,57%.
Prin urmare, ideea că un brand coreean nu poate emite pretenții în Europa este cel puțin desuetă. Motivele succesului? Un raport calitate/preț/dotări greu de egalat, la care se adaugă acum un design pe care mulți îl consideră foarte atractiv. E drept că, la acest capitol, exită și voci care acuză un anumit exces de fantezie. Cert este că, noul i40, ca și Elantra, abundă de linii drepte și curbe care se îmbină armonios atât pe laturile caroseriei cât și în partea frontală. Alura de coupé cu patru uși, dată de parbrizul și luneta foarte înclinate, ascunde un vehicul surprinzător de spațios. Conform oficialilor mărcii, Hyundai i40 oferă cele mai generoase dimensiuni din clasă pentru cap (1.025 mm), umeri (1.455 mm) și picioare (1.170 mm). De asemenea, capacitatea de depozitare de 553 litri este în media segmentului. Toate aceste amănunte sunt foarte ușor de sesizat odată ce pătrunzi în habitaclu, unde descoperi un nivel al finisajelor și al materialelor utilizate aproape fără reproș.
Dinamic, stabil, confortabil
Prețul minim cu care Hyundai i40 Sedan debutează pe piața autohtonă este de 23.998 euro, iar echiparea cea mai scumpă urcă până la 25.486 euro. Varianta Wagon are un preț minim de 24.990 euro. În aceste condiții, modele precum vedeta segmentului, VW Passat, sau Opel Insignia, Ford Mondeo și Skoda Superb au în Hyundai i40 un rival extrem de serios.