Grupul Renault anunță o nouă strategie de producție. Va fi redus numărul de furnizori

Oficialii grupului francez Renault, din care face parte și Dacia, au anunțat implementarea unei noi startegii, dezvoltată împreună cu partenerul nipon Nissan, menită să reducă drastic costurile. Common Module Family (CMF), va fi extinsă pentru întreaga gamă de produse a Alianței Renault–Nissan până în 2020.

Anunțul făcut de Michel Billig, vicepreședinte executiv pentru inginerie și calitate în cadrul Renault, poate fi interpretat ca o veste bună pentru situația financiară a Alianței însă și ca una prosată pentru o parte dintre furnizori. Conform oficialului, CMF va permite reducerea costurilor pentru inginerie și procese cu 30% – 40% și a celor pentru achiziția de componente cu 20% până la 30% până în 2020. De asemenea Billig a declarat, conform ANE, că „scopul nostru este acela de a reduce numărul de furnizori la nivel mondial pe măsură ce ne dezvoltăm linia de produse”.
În baza acestei startegii, vehiculele cuplului Renault-Nissan vor ajunge până în 2020 să utilizeze în proporție de circa 50% aceleași componente. Reducerea costurilor de producție ca permite de asemenea Alianței, în ciuda unei piețe instabile, să mențină costurile de cercetare și dezvoltare în limita a 8% – 9% din veniturile anuale.
CMF va impune furnizorilor Renault-Nissan să dezvolte componente mai mari preluând asamblarea acesora din părţi mai mici de la uzinele Alianței. Startegia va fi implementată în 2013 și 2014 pe gama de produse compacte (clasa C) și pe cele din segmente superioare, urmând a fi extinsă și pe modelele mai mici în următorii ani.
Conform lui Billig, primele modele care vor fi asamblate în baza noului sistem vor fi următoarele versiuni ale modelelor Nissan Rogue, Qashqai și X-Trail care vor intra pe piață în acest an, precum și pe Renault Espace care va ajunge la clienți în 2014. Următoarele pe listă sunt Renault Laguna și Scenic.