GfK: Piaţa de telefoane mobile a scăzut cu 33,5% în T3

Piaţa de telefoane mobile şi smart a scăzut cu 33,5% comparativ cu al treilea trimestru al anului 2008, atingând o valoare de 61 milioane de euro. Scăderea vânzărilor de telefoane mobile a urmat tendinţa negativă afişată, în al treilea trimestru al acestui an, de către toate categoriile de produse electrice şi electronice monitorizare de GfK TEMAX. Piaţa locală a produselor electrice monitorizate de GfK TEMAX a fost de 336 milioane de euro în al treilea trimestru al acestui an.

Piaţa de telefoane mobile şi smart a scăzut cu 33,5% comparativ cu al treilea trimestru al anului 2008, atingând o valoare de 61 milioane de euro. Scăderea vânzărilor de telefoane mobile a urmat tendinţa negativă afişată, în al treilea trimestru al acestui an, de către toate categoriile de produse electrice şi electronice monitorizare de GfK TEMAX.

Piaţa locală a produselor electrice monitorizate de GfK TEMAX a fost de 336 milioane de euro în al treilea trimestru al acestui an. Chiar dacă rezultatele au fost mai bune decât în trimestrul anterior, în comparaţie cu al treilea trimestru al anului 2008,  piaţa a scăzut cu 45,8%. Primele trei trimestre ale anului 2009 au totalizat un miliard de euro, ceea ce înseamnă 42,3% mai puţin decât în aceeaşi perioadă a anului 2008.

În trimestrul trei din 2009, piaţa de telefoane mobile si smart a scăzut cu 33,5% comparativ cu al treilea trimestru al anului 2008, atingând o valoare de 61 milioane de euro. Scăderea vânzărilor de telefoane mobile şi smart a urmat tendinţa negativă afişată în acest trimestru de către toate categoriile monitorizare de TEMAX, dar mai mică decât scăderea medie a grupurilor de produse analizate în acest indicator. Cererea de pe piaţă a fost încurajată de scăderea preţurilor de vânzare şi de noutatea tehnologiei încorporată în noile modele.

Sectoarele electrocasnicelor mici şi telecomunicaţiilor au scăzut cu 23,2% şi 28,6% în primele trei trimestre ale anului. Vânzările de electrocasnice mari au avut din nou un trimestru bun, comparativ cu începutul anului 2009, dar faţă de 2008, vânzările au scăzut cu 37,6%. Electronicele de larg consum au scăzut, de asemenea, cu 43,3%, în timp ce sectorul foto a înregistrat o descreştere de 46,9% în 2009. Sectoarele IT şi de echipamente de birou au avut cea mai slabă performanţă, scăzând cu 50,8%, respectiv cu 53,2%.

Electrocasnicele mici, mai rezistente în faţa crizei

Piaţa aparatelelor electrocasnice mici s-a dovedit a fi mai rezistentă în faţa crizei decât restul sectoarelor, în ciuda pierderilor pe aproape toate segmentele. Performanţa negativă a electrocasnicelor mici s-a diminuat uşor, ajungând la o rată de scădere de 25% în T3-2009, comparativ cu 27,6% în trimestrul 2 din acest an. Al treilea trimestru a atins cea mai mare valoare a vânzarilor din 2009: 18 milioane de euro. Acest lucru se datorează în special lunilor iulie – august. Aparatele de ras reprezintă una dintre grupele de produse care şi-a revenit cel mai bine în aceste două luni. Creşterea vânzărilor s-a datorat epilatoarelor, fiind un produs sezonier.
 
O altă categorie, aceea a aparatelor de preparare a alimentelor, a avut un trimestru mai bun. Cererea mare de maşini de tocat şi mixere manuale a determinat vânzări mai mari decât în T3 2008. Atât roboţii de bucătărie cât şi blender-ele manuale şi aparatura de bucătărie au avut o evoluţie pozitivă în timpul anului.

SURSA: GfK