Franţa nu va accepta modificări în structura alianţei Renault-Nissan

Decizia Franţei de a-şi asigura dublarea drepturilor de vot la Renault nu ar trebui să aibă ca rezultat vreo modificare a structurii parteneriatului dintre Renault şi Nissan, a declarat, miercuri, ministrul francez al Economiei, Emmanuel Macron, în Parlament, transmite Reuters.

Guvernul nu va accepta nicio modificare a actualei structuri de parteneriat dintre cele două companii. 
'În nici o situaţie nu ar trebui să acceptăm modificarea echilibrului', a apreciat Macron. 

Luna aceasta, o serie dintre directorii Nissan s-au declarat preocupaţi de creşterea influenţei Guvernului francez la Renault. Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault. Cu toate acestea, Nissan nu are în prezent drepturi de vot la Renault, în timp ce statul francez, care în aprilie şi-a majorat participaţia deţinută la Renault de la 15% la 19,7%, a reuşit să-şi dubleze drepturile de vot la grupul auto. 

'Să te gândeşti că această operaţiune pune sub semnul întrebării echilibrul alianţei este un zbor al imaginaţiei', a declarat, miercuri, ministrul francez al Economiei 

Surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat recent pentru Reuters că Franţa a fost de acord să-şi limiteze drepturile de vot la Renault, într-o încercare de a încheia lupta pentru putere cu partenerul Nissan, dar directorul general al alianţei, Carlos Ghosn, este decis să adopte schimbări în urma cărora compania niponă va avea un rol mai important în cadrul alianţei Renault-Nissan. 

Sursele susţin că Executivul de la Paris şi-a modificat atitudinea, oferind o limitare a drepturilor sale de vot, cu câteva ore înaintea reuniunii extraordinare a Consiliului de Administraţie de la Renault, din 6 noiembrie. Totuşi, Hiroto Saikawa, secundul lui Ghosn la Nissan, a criticat la reuniune poziţia Franţei, susţin sursele. Acesta ar fi declarat că dublarea drepturilor de vot a scos în evidenţă dezechilibrele existente în parteneriatul dintre Renault şi Nissan. 

Şi premierul francez Manuel Valls a dat asigurări luna aceasta că Executivul de la Paris vrea ca alianţa dintre Renault şi Nissan să continue şi se va opune unei fuziuni între cele două companii auto. 

Alte surse susţin că directorul general al alianţei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, a ignorat solicitările autorităţilor de la Paris şi, în schimb, ar putea reactiva propriile sale planuri privind consolidarea. Aceste planuri includ o fuziune completă, dar cu o influenţă mai redusă a Guvernului de la Paris, listarea la bursele de la Tokyo şi Paris şi stabilirea unui alt sediu central. 

Nissan a propus modificarea termenilor alianţei cu Renault prin majorarea participaţiei pe care grupul nipon o deţine la partenerul francez, în ideea de a echilibra relaţia dintre cei doi parteneri, în conformitate cu noile realităţi economice, apreciază sursele. Anul trecut, Nissan a vândut un număr de două ori mai mare de autovehicule decât Renault şi a contribuit cu cea mai mare parte, 1,56 miliarde de euro, la profitul total de 1,9 miliarde de euro realizat de Renault. 

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. 

AGERPRES