Cluburile din Capitală mixează milioane de euro pe litoral

CLUBBING Proprietarii celor mai în vogă cluburi de pe litoral mizează pe încasări de sute de mii de euro în această vară. Pentru a-şi atinge ţintele de vånzări, au investit peste trei milioane de euro în modernizarea discotecilor şi au angajat DJ celebri şi trupe internaţionale. Vara, amatorii de distracţie se mută pe litoral. Mamaia este cea mai generoasă la capitolul clubbing, pentru că aici vin cei mai mulţi turişti, gata să-şi cheltuie economiile. Turismul de we

CLUBBING Proprietarii celor mai în vogă cluburi de pe litoral mizează pe încasări de sute de mii de euro în această vară. Pentru a-şi atinge ţintele de vånzări, au investit peste trei milioane de euro în modernizarea discotecilor şi au angajat DJ celebri şi trupe internaţionale.

Vara, amatorii de distracţie se mută pe litoral. Mamaia este cea mai generoasă la capitolul clubbing, pentru că aici vin cei mai mulţi turişti, gata să-şi cheltuie economiile. Turismul de weekend umple hotelurile pånă la refuz, mai ales în vårf de sezon, cånd bucureştenii, şi nu numai, dau buzna în staţiune. Acestea au fost motivele pentru care proprietarul clubului bucureştean Bamboo a decis să facă pasul pe Litoral, deschizånd recent la Mamaia primul club din ceea ce ar putea constitui o viitoare reţea. La Mamaia are însă de înfruntat competiţia celor de la The Office, care au avut ideea de a deschide un club la mare în urmă cu patru ani. Acum, The Office a ajuns să încaseze pe sezon circa 600.000 de euro. Dar Bamboo are ambiţii mai mari: noul club, în care au fost investite 2,5 milioane de euro, va fi deschis nu doar pe durata sezonului estival, ci întreg anul. Ca atare, şi cifra de afaceri pe care mizează Joshua Castellano, proprietarul clubului, este considerabil mai ridicată: două milioane de euro, în primul an de la deschidere. Dacă lucrurile vor merge aşa cum şi-a imaginat, Castellano estimează că investiţia va fi recuperată în circa doi ani.

Preţul de intrare, stabilit după calibrul DJ-ului

Inaugurarea Bamboo a fost însoţită şi de zvonuri, potrivit cărora rezervarea unei mese ar costa între 1.000 şi 7.000 de euro, cifre infirmate de Castellano. „Consumaţia minimă pentru rezervarea unei mese este de 300 de euro. E adevărat, cei care sunt interesaţi de separeurile VIP trebuie să plătească rezervarea, între 500 şi 1.000 de euro, asta şi în funcţie de numărul de persoane“, explică acesta. Omul de afaceri estimează că, în fiecare weekend, în club vor veni peste 6.000-7.000 de clienţi, în condiţiile în care capacitatea unităţii – care are o suprafaţă de 4.000 de metri pătraţi – este de 3.000 de persoane. Pe perioada iernii, se aşteaptă circa 2.000 de persoane, săptămånal.

Un alt club din Capitală, prezent de patru ani la Mamaia, este The Office. Patronul clubului, omul de afaceri Pepe Berciu, a investit pentru redeschidere circa 250.000 de euro şi speră să atragă aproximativ 5.000 de turişti săptămånal. „Ne aşteptăm ca veniturile The Office Mamaia pentru vara lui 2008 să fie de 600.000-700.000 de euro“, spune Berciu.

Cu o prezenţă de şapte ani la Mamaia, clubul La Mania este deschis doar 12 weekenduri pe an. În această perioadă, proprietarii mizează pe aproximativ 16.000 de clienţi. Clubul este deschis doar vineri şi såmbătă, iar preţul de intrare, stabilit în funcţie de cine mixează (în La Mania au mixat DJ celebri, precum Sasha şi Lee Burridge), se situează între 20 şi 60 de lei.

Evenimentele muzicale ridică volumul vånzărilor

De şapte ani, Radio 21 organizează pe litoral Liberty Parade, un eveniment care a adunat anul trecut 60.000 de oameni. Banii pentru organizarea evenimentului vin din sponsorizări şi din bugetul radioului. Costurile de organizare au crescut în ultimii ani de cel puţin zece ori. Dacă bugetul din primul an, 2001, a fost de 10.000-15.000 de euro, în 2007 s-au cheltuit 200.000 de euro, iar pentru 2008 este prevăzută o sumă de 300.000 de euro. „Vorbim doar de banii cash pe care-i dăm. Dacă luăm în calcul şi promovarea, pentru care avem norocul de a fi încheiat şi bartere, evenimentul ar costa un milion de euro, cel puţin“, spune Laura Chivu, director de comunicare al Radio 21. Anul trecut, pe Liberty Parade Arena au mixat Robbie Rivera şi Brian Cross, cărora le-a fost plătit un onorariu de 20.000 de euro. Anul acesta, DJ-ul care va fi invitat va primi un onorariu de 30.000 de euro. În general, aceşti bani sunt asiguraţi din sponsorizări.

Sunt căutaţi acei DJ ale căror preţuri de concert sunt, în medie, de 25.000 de euro. Cel mai scump DJ adus în Romånia a fost Fatboy Slim, potrivit companiei The Mission – cel mai important organizator de astfel de evenimente, – care a reuşit într-o singură seară să strångă 24.000 de fani. „Este adevărat, Fatboy venea atunci pentru prima dată în Romånia, dar evenimentul nostru de la Ultima Playa (Mamaia), din august 2006, a rămas în inimile multora din public pentru muzica mai accesibilă mixată de DJ“, spune Loredana Bors, reprezentantul The Mission.

Onorariul lui Puff Dady: 500.000 de euro

„În momentul în care vrei să aduci un DJ celebru într-un club, trebuie doar să ştii pe cine aduci. Este important ca artistul să se muleze pe genul petrecerii şi al clubului“, adaugă aceasta. Costurile diferă mult şi pot începe de la cåteva mii de euro pånă la zeci de mii de euro. Deşi mulţi ar crede că unele trupe sau DJ vin în Romånia pe bani mai puţini decåt ar primi la Ibiza, The Mission infirmă acest lucru. „Artiştii cer aceeaşi sumă de bani oriunde în lume şi sunt plătiţi la oră“, explică Bors. Onorariile plătite pentru aducerea DJ-ilor includ preţul artistului, taxa agentului, transportul şi cazarea, la care se adaugă costurile legate de efectele speciale, dacă vorbim de showuri complete cu lumini, lasere, preferate de DJ precum Tiesto, Armin Van Buuren, Fatboy Slim etc.

Strategiile de marketing ale The Office şi Bamboo merg, deopotrivă, pe afişarea de nume mari la intrarea în club. Joshua Castellano, de exemplu, a organizat deja un concert Zucherro, la care cel mai ieftin bilet a fost de 90 lei. Aducerea celebrului cåntăreţ italian a costat 80.000 de euro. Şi va continua cu organizarea a patru evenimente, dintre care, deocamdată, se ştiu doar două: concertul lui Shagy (care va costa 150.000 de euro) şi un altul, al celebrului Puff Dady (pentru care se va cheltui jumătate de milion de euro).

În replică, Pepe Berciu trece pe lista clubului The Office un concert Bonnie M, ale cărui costuri de organizare se vor ridica la 23.000 de euro.

Potrivit Federaţiei Patronatelor din Turismul Romånesc, anul trecut au venit pe litoral 885.000 de turişti romåni (Ă 30% faţă de 2006), care au cheltuit doar pe serviciile de cazare 330,9 milioane lei (99,1 milioane euro).

 

 

«Cei care sunt interesaţi de separeurile VIP trebuie să plătească rezervarea, între 500 şi 1.000 de euro.»

Joshua Castellano, proprietar Bamboo

 

25.000 de euro este onorariul mediu cerut de un DJ străin pentru un concert


LA MANIA

Peste 16.000 de tineri sunt aşteptaţi vara aceasta în clubul din Mamaia. În ultima parte a acestei luni, în club vor mixa patru DJ străini. Discoteca este complet reamenajată, dispunånd de o capacitate dublă, ring de dans mărit şi un elegant sector VIP

THE OFFICE

La al patrulea an de prezenţă pe litoral, clubul are în programul pentru acest sezon concerte live în fiecare zi de joi şi vineri. Investiţia iniţială în acest club s-a ridicat la 100.000 de euro. Numărul mediu al clienţilor este de 1.000-1.200 pe weekend

LIBERTY PARADE ARENA

În 2001, cånd a fost organizat la Vama Veche, a adunat 3.000 de oameni. Succesul muzicii house şi al unui show special a determinat organizatorii să mute parada pe plaja dintre Venus şi Saturn. Anul trecut, la eveniment au participat 60.000 de fani ai muzicii

BAMBOO

Investiţia pentru clubul din Mamaia a fost de 2,5 milioane de euro, comparativ cu cele 20 de milioane de euro alocate în timp clubului cu acelaşi nume din Bucureşti. Şi, dacă vă întrebaţi cåt costă intrarea la Bamboo Mamaia, aceasta este de doar zece euro