Cât de mult sunt dispuşi dealerii să lase din preţ

Preţul unui autoturism nou poate fi mai mic cu câteva sute de euro, cu condiţia unei negocieri dure cu reprezentantul de vânzări. Cuvântul-minune pare a fi „cash“. Discounturile majore aplicate de importatorii şi dealerii de maşini în primăvara acestui an par să se apropie de sfârşit. Ofertele interesante din punctul de vedere al preţului prezente acum pe site-urile mărcilor se referă, de cele mai multe ori, la aşa-numitele modele „speciale“, care nu sun

Preţul unui autoturism nou poate fi mai mic cu câteva sute de euro, cu condiţia unei negocieri dure cu reprezentantul de vânzări. Cuvântul-minune pare a fi „cash“.

Discounturile majore aplicate de importatorii şi dealerii de maşini în primăvara acestui an par să se apropie de sfârşit. Ofertele interesante din punctul de vedere al preţului prezente acum pe site-urile mărcilor se referă, de cele mai multe ori, la aşa-numitele modele „speciale“, care nu sunt altceva decât versiuni de echipare standard, din care au dispărut anumite sisteme.

Spre exemplu, în acest moment, dealerii Skoda mizează, pentru modelul Octavia, pe versiunea Flash, iar cei de la Volkswagen pun la bătaie Golf Edition. În timp ce Octavia Flash oferă dotări superioare versiunii de bază, Classic, dar inferioare versiunii medii Drive şi are un preţ de 11.987 euro, Volkswagen Golf Edition este  o variantă mai ieftină a echipării de bază Trendline, de pe care au dispărut câteva elemente.

De cele mai multe ori, clienţii se mulţumesc să accepte aceste preţuri anunţate de importator fără a mai încerca o negociere cu reprezentantul de vânzări de la showroom. Mare greşeală. În încercarea de a-şi vinde marfa,  dealerii sunt dispuşi să renunţe la o parte din marja lor  de profit. Nu trebuie decât să menţionaţi câteva fraze-cheie, printre care „am o ofertă mai bună de la altcineva“ sau, dacă vă permiteţi, „am să plătesc maşina cu cash“.

Piaţa face preţul

Pentru că mulţi privesc cu neîncredere astfel de articole, am testat „pe viu“ reacţia reprezentanţilor de vânzări ai câtorva dealeri, pentru a vedea ce discounturi suplimentare faţă de cele menţionate în pliantele de prezentare putem obţine.

De departe, cea mai relevantă negociere a fost purtată cu un dealer Peugeot. Am pornit de la ideea că dorim cel mai ieftin model 308 posibil. „308 Confort cu motor de 1,4 litri pe benzină costă, în mod normal, 11.581 de euro, dar mai avem maşini cu an de fabricaţie 2008, care sunt mult mai ieftine. Vă pot oferi un 308 alb, nemetalizat, la doar 10.772 de euro. Este identic cu cel din 2009 şi are şi aer condiţionat (AC) manual, care ar fi costat 928 de euro, dacă îl puneaţi separat. Fără AC nu avem nimic din 2008“, ne-a explicat, după câteva minute de parlamentări, un consultant în vânzări de la Eurial Invest. Nu ne-am declarat mulţumiţi, mai ales că maşina nu avea radio-CD. „Dacă plătiţi cash, îl putem pune noi gratuit. Nu va fi modelul original, dar găsim pe-aici, pe la noi, un model de radio-CD bun“, a adăugat comerciantul.

Cam aceeaşi idee şi la dea­lerul Skoda, Brady Trade. „Pentru noua Octavia, în varianta cea mai ieftină, cea de 1,4 MPI – 80CP, echipare Classic, nu pot face mare lucru. Pot să vă scad preţul de la 11.466 la 11.200 euro. Doar atât, că e model nou. Dar vă recomand oferta noastră, modelul special Flash. E mult mai bine echipată şi costă 11.987 euro. Are geamuri electrice faţă şi aer condiţionat. Pe lângă asta, vă mai scad şi 287 de euro ca să ajungem la fix 11.700 de euro“, a încercat să ne convingă consilierul de vânzări.

Nu peste tot se poate

Este adevărat că nu am reuşit să obţinem discounturi suplimentare la toate mărcile. Dacă pentru noul Megane cei de la Serus ne-au oferit inclusiv o parte din marja lor de 5%, plus alarmă sau senzori de parcare gratis, la Meridian Vest, pentru Loganul E0 de 5.900 de euro nu am obţinut decât 20 de euro şi covoraşe gratuit. E drept că la Dacia preţul e greu de bătut de orice alt concurent, iar dealerul ştie asta foarte bine.

Pentru noul Volkswagen Golf nu am obţinut nici măcar atât. Cei de la Sandra Motors Iaşi ne-au informat că modelul special este mai ieftin cu 2.200 de euro decât trebuia, astfel încât oferta lor finală se menţine la 12.824,63 euro.

Cert este că, până nu încerci, nu reuşeşti, iar o negociere cu dealerul cu siguranţă nu strică nimănui.

3.000 de euro este reducerea maximă de preţ negociată de Capital. Astfel, un Peugeot 308 nou, dar fabricat în 2008 poate costa doar 10.772 euro

Oferte de criză

Renault Megane
Expression 1.6 – 16V

Preţ anunţat    14.300 euro
Reducere anunţată    1.400 euro
Reducere dealer    2%-3,5%
Avantaje dealer    alarmă/senzori parcare + covoraşe

Skoda New Octavia 
Flash 1.4 – 80CP

Preţ anunţat    11.987 euro
Reducere anunţată    0 euro (model special)
Reducere dealer    287 euro
Avantaje dealer    covoraşe

Peugeot 308 SmartLine
5 uşi Confort 1.4 E

Preţ anunţat    13.781 euro
Reducere anunţată    2.200 euro
Reducere dealer    800 euro (fabricaţie 2008)
Avantaje dealer    AC + radioCD


Opel Insignia
1.6 – 115CP

Preţ anunţat    19.150 euro
Reducere anunţată    0 euro
Reducere dealer    2.500 euro
Avantaje dealer    0

Volkswagen Golf
Trendline 4 uşi 1.4 – 80CP

Preţ anunţat    14.581 euro
Reducere anunţată    1.756 euro
Reducere dealer    0 euro (model special)
Avantaje dealer    0