Care este cel mai IEFTIN magazin din România. Peste 60% din veniturile românilor ajung în hipermarketuri

Atât în oraşele mari, cât şi în cele medii, Kaufland continuă să fie perceput de consumatorii români ca fiind magazinul cu cele mai mici preţuri, potrivit Nielsen România. Următoarele pe lista lanţurilor de retail cu cele mai mici preţuri sunt Carrefour şi Auchan.

În Bucureşti, “lupta” pentru a cuceri această percepţie este una „dură” – se arată în studiul anual Nielsen Shopper Trends 2012-2013 -, cu cele mai multe magazine de tip hipermarket care au scoruri similare.

Kaufland, lanţul de magazine considerat cel mai ieftin din România, operează o reţea de peste 80 de hipermarketuri în ţară.

Cu afaceri de 1,30 mld. euro în 2011, cu 18% mai mari decît în 2010,  Kaufland, parte a grupului german Lidl Schwartz, a devenit, în 2012, primul jucător din comerţul românesc, detronând Metro Cash& Carry (se adresează exclusiv clienţilor profesionişti), care a fost lider din 1996 încoace, anul lansării comerţului modern în România.

Principalii competitori ai Kaufland – care are însă politică de tip discount – sunt Carrefour (112 magazine – hipermarketuri, supermarketuri şi magazine de proximitate), Real (24), cora (10) şi Auchan (11).
Potrivit Nielsen, cea mai mare parte a bugetului de cumpărături a românilor ajunge în hipermarketuri (62%), restul fiind împărţit între supermarketuri (20%), discounteri (11%) şi cash & carry (2%).

Mai mult de o treime din cumpărători (40%) merg, săptămânal, la magazin pentru produsele de bază pentru gospodărie (produse alimentare, de băcănie şi de îngrijire personală). Totuşi, faţă de 2011, a crescut semnificativ şi frecvenţa pentru cumpărăturile de completare – 20% dintre respondenţi fac zilnic astfel de cumpărături.

Ca număr de unităţi, comerţul local a încheiat 2012 cu 979 de magazine, cu 204 mai multe decât în 2011.
Perspectivele sunt şi ele încurajatoare: piaţa românească de retail – estimată la 16 miliarde de euro – râmâne no.1 în topul creşterilor aşteptate pentru perioada 2010-2020, arată un studiu al Oxford Economics.

Nielsen Shopper Trends 2012-2013 a fost realizat pe un eşantion de 1.200 de persoane, dintre care circa un sfert în Bucureşti, în oraşele mari – 413 , şi în cele medii – aproape 500.