Băncile vor folosi inteligența artificială în relația cu clienții în următorii trei ani

Trei sferturi dintre bancherii intervievaţi de firma de consultanţă Accenture estimează că în următorii trei ani inteligenţa artificială (AI) va deveni principala modalitate prin care băncile vor interacţiona cu clienţii lor, informează Reuters.

Potrivit unui raport publicat marţi de Accenture, patru din cinci bancheri cred că inteligenţa artificială (AI) va revoluţiona modul în care băncile strâng informaţii precum şi cel în care vor interacţiona cu clienţii lor. 

Inteligenţa artificială, tehnologia care stă la baza autovehiculelor autonome, dronelor şi programelor software de recunoaştere vocală, este văzută de industria financiară ca o tehnologie vitală, care împreună cu alte inovaţii de tip 'fintech', cum este cazul blockchain, vor schimba imaginea industriei bancare în următorii ani. 

Peste trei sferturi din cei care au participat la sondajul Accenture cred că inteligenţa artificială va permite o interfaţă mai simplă cu utilizatorul, ceea ce va ajuta băncile să ofere clienţilor o experienţă mai apropiată de cea a relaţiei cu o persoană umană. 

"Paradoxul este că oamenii cred că tehnologia va face industria bancară să devină din ce în ce mai automatizată şi din ce în ce mai puţin personalizată, dar ceea ce am văzut până acum este că tehnologia va ajuta ca industria bancară să devină mult mai personalizată. În multe aspecte, va readuce în industria bancară aceeaşi senzaţie pe care oamenii o aveau în perioada în care erau mai multe interacţiuni umane", a declarat Alan McIntyre, co-autorul raportului Accenture. 

Principalul motiv pentru folosirea interfeţelor de tip AI cu utilizatorii, evidenţiat de 60% din bancherii intervievaţi, este strângerea de date. Pe de altă parte, îngrijorările legate de caracterul privat al datelor sunt menţionate drept principala provocare, iar o altă problemă evidenţiată de unul din trei intervievaţi este faptul că utilizatorii preferă deseori interacţiunile umane. Sondajul a mai descoperit că deşi numărul interacţiunilor umane la oficiile bancare sau la telefon este în scădere şi va continua pe această tendinţă, calitatea şi importanţa contactului uman va creşte. 

"Bancherii vor avea acces la informaţii mai bune iar aceasta le va permite să înţeleagă mai bine care sunt nevoile tale şi ce sfat trebuie să vă ofere", a spus McIntyre. 

Raportul Accenture Banking Technology Vision 2017 a fost realizat pe baza unui sondaj are a cuprins peste 600 de bancheri de top precum şi experţi şi profesori din industria tehnologiei. 

AGERPRES