19,3 milioane vehicule vândute în China, în 2012

Vânzările de autovehicule în China (cea mai mare piaţă auto din lume) au crescut cu 4,3% anul trecut, sub estimările anterioare, după ce autorităţile locale au impus restricţii la achiziţiile de autoturisme, iar consumatorii au evitat autovehiculele japoneze pe fondul disputelor teritoriale dintre cele două state, potrivit Bloomberg.

Asociaţia producătorilor chinezi de automobile a anunţat vineri că în 2012 vânzările totale de autovehicule (incluzând autoturisme, camioane şi autobuze) au crescut cu 4,3% până la 19,3 milioane de unităţi. Vânzările de autovehicule de pasageri au crescut cu 7,1% până la 15,5 milioane unităţi. Comparativ, în luna iulie a anului trecut, Asociaţia estima că în 2012 vânzările totale de autovehicule vor înregistra o creştere de 5-8%, depăşind pragul de 20 de milioane de unităţi.
În ultimii doi ani, vânzările de autovehicule în China au încetinit semnificativ faţă de creşterea de 32% înregistrată în 2010, pe măsură ce oraşe precum Beijing şi Guangzhou au restricţionat achiziţiona de noi vehicule pentru a reduce poluarea şi ambuteiajele. În plus, vânzările de autoturisme au scăzut în mod neaşteptat în luna septembrie după ce demonstraţiile anti-japoneze au afectat vânzările de autoturisme marca Toyota Motor Corp şi Nissan Motor Co.
Pentru acest an, Asociaţia producătorilor chinezi de automobile estimează că vânzările de autovehicule vor creşte cu 7%, 2013 urmând să fie al treilea an de creştere cu o singură cifră. În schimb, vânzările de autoturisme vor înregistra o creştere uşor mai mare, 8,5%, a declarat adjunctul secretarului general al Asociaţiei producătorilor chinezi de automobile, Shi Jianhua.
Chiar şi aşa China, ţară care a fost responsabilă pentru o treime din autoturismele vândute la nivel global în ultimii cinci ani, oferă constructorilor auto oportunităţi imense ca urmare a extinderii casei mijlocii. Potrivit firmei de consultanţă Booz & Co, vânzările de autovehicule de pasageri în China ar urma să treacă de 20 de milioane de unităţi în anul 2020, fiind responsabile pentru 60% din vânzările totale în regiunea Asia-Pacific. (Sursa: Agerpres)