Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Interviu

Românul care va pune pe roate transportul local din Abu Dhabi

Autor: | | 0 Comentarii

După o perioadă de aproape nouă ani în care a transformat transportul local din Oradea într-unul dintre cele mai moderne și civilizate din România, Csuzi Istvan a dat curs unei noi provocări.

La finele lunii martie, Csuzi Istvan a demisionat de la şefia Oradea Transport Local pentru a curs unei oferte greu de refuzat. Aceea de a prelua şi organiza transportul local al metropolei Abu Dhabi. Într-un interviu acordat revistei Capital, Csuzi Istvan ne-a explicat cum a fost ales pentru noul job, în ce a constat interviul şi ce planuri are odată cu preluarea postului din capitala Emiratelor Arabe Unite. Provocarea este uriaşă având în vedere că în România coordona proiecte de investiţii de ordinul milioanelor de euro, iar în Abu Dhabi va avea la dispoziţie 1,5 miliarde de dolari.

Capital: Cum aţi fost ales director general al transportului public în Abu Dhabi?

Csuzi Istvan: După mai bine de opt ani lucrate la OTL, mi-am propus să-mi încerc norocul şi mi-am publicat CV-ul. Activitatea desfăşurată la compania de transport (introducerea uniformelor, management parc vehicule prin GPS, sistem E-ticketing, strategii de mentenanţă, etc...), contribuţia activă la întâlnirile organizaţiei mondiale al transportatorilor publici- UITP, cu sediul la Bruxelles, ca unul din cei 12 vicepreşedinţi ai acestuia, implicarea profesională şi socială pentru dezvoltarea serviciului de transport public la nivel local şi naţional în România, sunt atuurile mele profesionale. Prin efort comun cu Primăria Oradea, am început derularea noilor proiecte majore ale transportului public orădean, câteva din cele mai semnificative ar fi extinderea liniei de tramvai pe circa 8 km spre sud către centrele comerciale, Universitate şi Depou, realizarea unui prototip modernizat de tramvai TATRA T4D şi construcţia autogării de lângă Gara CFR.

Capital: Când aţi primit oferta?

Csuzi Istvan: Am fost ofertat din toată lumea, cea mai tentantă a fost totuşi postul de „Country General Manager“ din Abu Dhabi/Emiratele Arabe Unite. La sfârşitul lunii februarie am fost informat că în luna aprilie se va elibera postul „Country General Manager“ la City Transport şi sunt pe lista scurtă a etapei finale de selecţie. După verificări şi referinţe a urmat un interviu pe Skype, după care am fost invitat la negocieri personale la Abu Dhabi, unde după câteva ore de discuţii am şi semnat contractul.

Capital: Cum s-au derulat interviurile pentru postul de director al transportului public din Abu Dhabi?

Csuzi Istvan: Atât interviului via Skype, cât şi cel personal au avut loc în limba engleză cu CEO-ul Emirate National Group. El este şi proprietar al acestui uriaş holding ce are ca activitate transportul terestru, maritim şi aerian din Abu Dhabi, având companii pentru diferite domenii, între care „CITY Transport“ fiind cel de transport public, responsabil pentru oraşul Abu Dhabi, regiunea metropolitană şi regiunea de est, incluzând oraşul Al Ayn, acestea totalizând undeva peste două milioane cinci sute mii locuitori. Nu a fost uşor să convingi într-un timp de câteva zeci de minute factorii de decizie că poţi fi omul potrivit la locul potrivit. Viziunea strategică asupra activităţii de transport public local, experienţa profesională în mentenanţă şi operare pe diferite sisteme de transport (autobuze şi tramvaie), abilităţile de comunicare şi referinţele au fost poate elementele decisive ale selecţiei mele.

Capital: Ce planuri aveţi odată cu numirea în funcţia de director general al transportului public din Abu Dhabi?

 Csuzi Istvan: Până acum nu am dobândit cunoştinţe suficiente pentru a da o analiză totală a transportului public din Abu Dhabi, am nevoie de ceva timp pentru studiu. Totuşi, ca primă impresie pot să constat, că marea provocare este cultura diferită de cea europeană, nu va fi uşor să convingi lumea pentru transferul mobilităţii urbane din autoturismul propriu către un vehicul de transport în comun. Doar din 2008 există serviciul public cu autobuze, sistemul actual este în expansiune, fluxul de călători trebuie analizat detaliat şi corect pentru a putea optimiza deciziile. Un sistem de transport cu tramvai şi/sau metrou este inclus în Master Planul de Transport al Emiratului, sunt însă decalări de termene la realizarea directivelor. Congestia crescândă implică decizii majore din partea autorităţilor. Venind din Europa de Est, cunoscând foarte bine şi abordarea Vest Europeană a mobilităţii urbane, va trebui să găsim împreună cu factorii locali strategiile sustenabile privind dezvoltarea transportului public, element deloc de neglijat în vederea dezvoltării societăţii în transformare continuă din Abu Dhabi.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro