CITEŞTE ŞI

Retail

Cât de ușor returnezi ce cumperi online

Autor: |

Magazinele online de fashion oferă avantaje multiple, atât proprietarilor, dar mai ales clienţilor, care au posibilitatea să returneze produsele din orice motiv, chiar şi pentru simplul fapt că s-au răzgândit.

Fashion este categoria vedetă în shoppingul online. Marile branduri de îmbracăminte au început să ofere clienţilor posibilitatea de a cumpăra haine şi încălţăminte online, iar cele mai cunoscute magazine online de la noi au introdus categoria fashion pe site sau intenţionează să facă acest lucru în viitorul apropiat.

La prezentarea rezultatelor financiare eMAG, în urmă cu trei ani, Iulian Stanciu, CEO şi acţionar, spunea despre segmentul Fashion că va ajuta compania să atingă cifra de afaceri de un miliard de euro stabilită pentru 2018. „Vorbim de o piaţă de patru miliarde de euro“, declara Stanciu. Între timp eMAG a preluat retailerul Fashion Days, unul dintre jucătorii cheie ai industriei de modă din Regiune. Numărul de magazine online de hai­ne este în creştere deoarece reprezintă o soluţie accesibilă, nefiind necesară închirierea unui spaţiu fizic, însă pentru ca un astfel de magazin să reziste pe piaţă trebuie să acorde o atenţie deosebită returului. Dacă la un magazin online precum eMAG, rata de retur într-o lună obişnuită e de 2,5 – 3%, la un magazin de haine aceasta este de regulă de 30%. „Shoppingul online este în egală măsură despre produse, cât şi despre experienţa clienţilor, iar acest lucru este cu atât mai important atunci când vorbim despre fashion, un domeniu unde posibilitatea de a returna repede şi uşor un produs este un factor important în decizia de achiziţie“, declară Răzvan Predică, CEO Fashion Days. Compania a decis recent ca din luna februarie să ofere gratuit returul pentru toate comenzile realizate de clienţii săi. Astfel, în termen de 30 de zile, dublu faţă de perioada legală, aceştia pot returna unul sau toate produsele achiziţionate, indiferent de valoarea coletului sau de modalitatea de plată (ramburs sau cu cardul), printr-un simplu click în contul de client Fashion Days. „Credem că, până la finalul acestui an, această facilitate le va oferi clienţilor o mai mare încredere în comerţul online de fashion şi că îi va determina pe cei care cumpărau offline să se orienteze către online. Mai mult, ne aşteptăm la o creştere a valorii coşului de cumpărături până la finalul acestui an, având în vedere că în 2015 acesta a fost cu 5% mai mare în comparatie cu anul precedent“, spune Predică. În 2015, rata de retur a produselor comandate de români pe Fashion Days a fost de 19,9%, sub media industriei şi în scădere cu 20% faţă de anul precedent.

De ce se returnează produsele

Atât la Fashion Days, cât şi la Fashion Up, motivul cel mai frecvent pentru retur este mărimea nepotrivită. La Fashion Days, peste 50% dintre clienţi returnează produsele în primele două săptămâni de la achiziţie, în timp ce procentul celor care le returnează în jurul a 30 de zile este mai mic de 1%. „La Fashion Up, în 2015, rata de retur a fost de 6%. „Este un procent pe care încercăm să îl diminuăm, monitorizând constant motivul pentru care clienţii returnează produsele. În general, am observat că îmbrăcămintea se retunează mai frecvent decât încălţămintea. Pentru 2016 am alocat resurse suplimentare în dezvoltarea de ghiduri de mărimi personalizate la nivel de brand/furnizor pentru educarea clienţilor în privinta alegerii a ceea ce li se potriveşte“, afirmă oficialii Fashion Up. Clienţii nu sunt întotdeauna corecţi, iar acest lucru se întâmplă de regulă în perioada sărbătorilor. „În decembrie, am înregistrat o creştere de retur pentru rochiile de seară şi pantofi“, spun cei de la Fashion Up, semn că acestea sunt folosite pentru petrecerile de Crăciun şi Anul Nou şi apoi returnate. Cea mai mare parte a produselor returnate se întorc la furnizori. „Există, însă, şi stocuri de retur care ajung în secţiunea „Lichidare de stoc“ , secţiune în care preţul produselor începe de la 19.90 de lei, iar procentul reducerii ajunge până la 90%“, afirmă reprezentanţii Fashion Up. Legea spune că vânzătorul este obligat să returneze banii în termen de 14 de zile de la confirmarea returului.

Cumpărături online de 1,4 miliarde euro

Conform cifrelor şi estimărilor principalilor jucători din comerţul electronic românesc împreună cu GPeC, valoarea totală a retail-ului online autohton a crescut de la 1,1 miliarde euro în 2014 la peste 1,4 miliarde euro în 2015. Cifra face referire exclusiv la produsele fizice comercializate online (indiferent de natura lor) şi nu la servicii, plăţi de facturi la utilităţi, bilete de avion, rezervări hoteliere sau de vacanţe şi călătorii, bilete la spectacole etc. Cumpărătorii online români preferă în continuare şi într-o majoritate covârşitoare de 90%, să plătească ramburs (în numerar, la livrarea produselor). Se estimează că din cele 5.000 de magazine online active în peisajul e-commerce românesc, aproximativ 200 sunt afaceri medii şi mari, adică depăşesc cel puţin pragul de 1 milion euro cifră de afaceri anuală. Principalele categorii de produse vândute în 2015 au fost, în această ordine: produsele din gama Electro-IT, produsele de tip Fashion, produsele pentru casă şi decoraţiuni, precum şi produsele destinate copiilor. Statisticile provenite de la principalii jucători precum şi de la reţelele de afiliere arată că românii cumpără online cel mai mult în zilele de miercuri şi joi.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.