CITEŞTE ŞI

Editoriale

Antreprenoriat feminin. Între PR și marketing – “de ce?”-uri

Autor: |

Dana Lupşa, Owner L.T.D Public Relations, lect.univ.dr.ec.

În articolul anterior am prezentat problema comunicării şi a relaţiilor publice versus marketing în mediul de afaceri condus de femei din Braşov. În condiţiile în care consumatorul devine din ce în ce mai pretenţios, oferta este din ce în ce mai vastă, gradul de informare şi preferinţele versus nevoile aconsumatorulului final sunt din ce în ce mai complexe, necesitatea abordării problemei imaginii şi ataşamentului faţă de marcă este vitală. Ori construcţia imaginii, şi a ataşamentului faţă de marcă, se realizează prin activitatea de PR.

Care sunt principalele criterii pe baza cărora o femeie antreprenor/manager alege un specialist PR, precum şi care sunt factorii decisivi în alegerea activităţii de PR în defavoarea activităţii de marketing, întrebări la care echipa independentă a încercat să afle răspunsul, acesta nefiind desigur exhaustiv.

Studiul a vizat determinarea atitudinii şi opiniilor femeilor antreprenor/manager ale firmelor mici şi mijlocii din Braşov legate de activitatea de PR şi s-a desfăşurat în perioada septembrie-noiembrie 2016, iar rata de răspuns a fost de 95%.

Chestionarul a cuprins 15 întrebări datele au fost colectate online, în timp real. S-a pornit de la ipoteza că activitatea de marketing este preferată de femeia antreprenor sau manager celei de comunicare constantă şi PR.

Cum alege femeia antreprenor/manager specialistul PR?

Majoritatea respondentelor care au derulat un contract cu un specialist in PR, respectiv 41%, l-au ales pe baza recomandărilor, 32% au ales sa apeleze la un specialist în PR pe baza creativităţii demonstrate prin campaniile derulate şi în mai mica măsură, adică doar 27% au ales specialistul PR datorită reputaţiei şi premiilor castigate de-a lungul timpului.

Apartenenţa la organizaţii profesionale este un aspect ignorant de femeia antreprenor/manager din Braşov, care caută soluţii creative pentru a dezvolta imaginea firmei pe care o are sau o conduce, rezultatele cat mai concrete, preferând totodată ca şi canal de comunicare mediul reţelele sociale datorită posibilităţii măsurării rezultatelor campaniilor.

Care sunt cei mai importanţi factori în selectarea unui PR?

De departe cel mai important factor, precizat de peste 90% dintre respondent, este experienţa anterioară a specialistului şi portofoliul de clienţi/campanii. Cel de-al doilea factor se referă la reputaţia şi notorietatea specialistului PR (84%), iar cel de-al treilea factor se referă la rezultatele percepute în a crea/schimba imaginea unor companii (66%).

De ce femeile antreprenor/manager din Braşov aleg marketing-ul în defavoarea PR-ului pentru marketing?

Ce mai simplă explicaţie este corelată cu lipsa informaţiilor legate de existanţa specialiştilor PR în Braşov (88%), dar şi costurile suplimentare de concepţie şi eventual implementare a acţiunilor de PR pentru marketing (90%). În condiţiile în care utilizarea ca şi canal de comunicare a reţelelor sociale este preferată şi eficientă – deşi pe termen scurt – a investi în PR pentru marketing este o acţiune consioderată inutilă şi ineficientă pe termen scurt (97%).

Totuşi acţiunile de marketing aduc în mod direct clienşi li implicit vânzări, în timp ce acţiunile de PR aduc recomandări despre produs/serviciu, fiind un instrument util de generare a legăturii pe termen lung cu marca, de ataşament.

Concluzii parţiale

Afacerile mici şi mijlocii conduse de femei din Braşov apelează la acţiuni de marketing, în defavoarea acţiunilor de PR, iar dacă totuşi aleg forme neconvenţionale de promovare a acţiunilor de marketing, aleg specialistul PR în funcţie de recomandări şi de portofoliu, de obicei apelând la agenţii din Bucureşti.
 

Articol scris de Dana Lupşa

Owner L.T.D Public Relations, lect.univ.dr.ec.

Pagina 1 din 1
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DCNews

Agrointeligenta

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro
loading...