Volvo, primul brand care anunţă oficial renunţarea la motoarele diesel

Volvo nu va mai dezvolta nici un nou motor diesel deoarece costul reducerii emisiilor de oxid de azot (NOx) devine prea ridicat, a afirmat miercuri Hakan Samuelsson, directorul general al producătorului suedez de automobile.

Din perspectiva actualelor condiţii, nu vom mai dezvolta motoare diesel de ultimă generaţie, a declarat Samuelsson într-un interviu acordat publicaţiei germane Frankfurter Allgemeine Zeitung. 

Volvo va îmbunătăţi în continuare modelele cu motoare diesel lansate în 2013 pentru a îndeplini viitoarele standarde privind emisiile dar costul îndeplinirii acestor standarde devine prea ridicat astfel încât actualele modele vor fi probabil produse doar până în 2023, a explicat şeful producătorului auto suedez. Acesta a adăugat că Volvo va investi în vehicule electrice şi hibride, primul model integral electric urmând să fie lansat în 2019. 

În Europa, maşinile cu motoare diesel reprezintă 50% din totalul înmatriculărilor noi, astfel încât regiunea este cea mai mare piaţă pentru acest timp de vehicule. De altfel, producătorul vinde 90% dintre SUV-urile XC 90 comercializate în Europa cu motoare diesel. 

Conform Agerpres, Volvo a anunţat recent că se aşteaptă la un nou record de vânzări în acest an, după ce a publicat rezultate în creştere pentru anul 2016, datorită unei cereri solide pentru noile sale modele dezvoltate cu sprijinul proprietarului chinez Geely. 

În 2016, Volvo a realizat un profit operaţional de 11 miliarde de coroane (1,16 miliarde euro), faţă de 6,6 miliarde de coroane în exerciţiul precedent. 

Cu sprijinul Geely, Volvo a demarat un plan de investiţii în noi modele şi uzine de producţie pentru a-şi asigura o nişă viabilă pe piaţa automobilelor premium, dominată de producătorii germani Mercedes-Benz şi BMW . 

Volvo, una din cele mai mari companii suedeze după cifra de afaceri şi angajaţi, şi-a fixat ca obiectiv pe termen mediu vânzarea a 800.000 de vehicule pe an, un nivel considerat suficient pentru a garanta un loc pe piaţă şi a permite noi investiţii. În 2016, vânzările Volvo au atins un record de 534.332 de unităţi. 

În 2010, firma chineză Zhejiang Geely Holding Group a preluat un pachet de 51% din acţiunile Volvo de la grupul auto american Ford.