Cum poți să-ți promovezi produsele agricole cu banii UE

Comisia Europeană a aprobat 22 de programe destinate romovării produselor agricole în Uniunea Europeană și în țările terțe. Programele au în general o durată de trei ani și un buget total de 71,9 de mil.euro. Din această sumă, contribuția UE este de 35,9 de milioane de euro.

Programele selectate acoperă produse precum uleiul de măsline, laptele și produsele lactate, carnea, fructele și legumele proaspete și prelucrate, produsele ecologice, ouăle, vinurile și băuturile spirtoase și produsele horticole, precum și produsele de calitate înregistrate și protejate ca DOP (denumiri de origine protejate), IGP (indicații geografice protejate) și STG (specialități tradiționale garantate).

„Internaționalizarea reprezintă o gura de oxigen pentru multe firme românești mici și mijlocii. Un procent de 4,67 din IMM-urile româneşti au activităţi de export, România situându-se la mai putin de jumătate din media europeană. Consider că este momentul ca România să facă față competiției globale și cred că acest program oferă sprijin real în domeniu”, a spus Florin Jianu

Deși pare o veste bună pentru firmele mari, micii producători agricoli rămân tot fără finanțare și sunt obligați să suporte costurile din propriul buzunar pentru astfel de evenimente.