Strategia pentru competitivitatea economiei româneşti, elaborată în următoarea perioadă

Consiliul Naţional de Competitivitate, instituţie guvernamentală formată din reprezentanţi ai instituţiilor publice, ai mediului privat şi ai celui academic, va elabora Strategia pentru competitivitate a României, axată pe dezvoltarea industriei creative, ce reuneşte un sfert din firmele din România, potrivit Andreei Vass, consilier pe probleme de economie al premierului Emil Boc.

”O primă estimare pentru industria creativă, care cuprinde domenii precum soft-ware, IT, design, filme, cercetare, arată că aproape doi din zece salariaţi lucrează în industria creativă, un sfert din firmele din România sunt implicate în activităţi creative şi a opta parte din exporturi este realizată din aceste industrii”, a spus Vass, citată de Agerpres.
Totodată, directorul general executiv al Petrom, Mariana Gheorghe, a apreciat necesitatea dezvoltării unor arii de competitivitate. ”Este necesară o detectare a ariilor de competitivitate şi un sprijin pentru dezvoltarea lor, însă o strategie necesită mult timp şi este un proces foarte laborios”, a spus Mariana Gheorghe. Potrivit ei, în mediul economic trebuie utilizată competitivitatea feminină, inteligenţa creativă.
Andreea Vass și Mariana Gheorghe au participat la o conferinţă pe tema implicării femeilor în economie şi în societate. Consiliul Naţional de Competitivitate este un for de gândire guvernamental, cu reprezentanţi din mediul public privat, din ministere, mediul de afaceri şi mediul academic.
Acest departament va realiza Strategia naţională de competivitate a României pentru 2020. ”Am primit mandat pentru coordonarea acestei instituţii, iar vineri va avea loc o primă întâlnire, în cadrul căreia vor participa 70 de voci”, a mai spus Vass.