Soluţii practice pentru învăţământul românesc

Printre măsurile propuse de oamenii de afaceri se numără reducerea numărului de ore, a volumului de materie predată, reînfinţarea şcolilor pedagogice şi finanţarea şcolilor prin finanţarea elevilor (şcolile primesc fonduri în funcţie de numărul şi performanţele elevilor). „Cea mai importantă problemă este legată de profesionalizarea (sau re-profesionalizarea) forţei de muncă implicate în învaţământ. În al doilea rând, ar trebui făcută o schimbare a abordăr

Printre măsurile propuse de oamenii de afaceri se numără reducerea numărului de ore, a volumului de materie predată, reînfinţarea şcolilor pedagogice şi finanţarea şcolilor prin finanţarea elevilor (şcolile primesc fonduri în funcţie de numărul şi performanţele elevilor).

„Cea mai importantă problemă este legată de profesionalizarea (sau re-profesionalizarea) forţei de muncă implicate în învaţământ. În al doilea rând, ar trebui făcută o schimbare a abordării curriculare, deoarece curriculum-ul românesc este total rupt de realităţile noi ale vieţii sociale şi economice. Ar trebui să introducem o obligativitate a consistenţei în procesul de învăţământ, astfel încât, după un set de noi reguli şi măsuri care să fie implementate urgent, să nu se mai schimbe, în fiecare an, tot felul de componente ale procesului şi sistemului educaţional”, a explicat pentru capital.ro omul de afaceri Marius Ghenea.

„Şcoala trebuie să fie un centru de formare al comunităţilor locale, iar managerul şcolii trebuie ales de consiliul de administraţie ca în business şi trebuie să aibă un mandat care să nu fie deloc politic, după cum se întâmplă astăzi”, e de părere Monica Tatoiu, manager şi fostă profesoară de Matematică.

DETALII:
Citeşte şi Cum ar salva oamenii de afaceri învăţământul românesc.