Se înmulțesc produsele românești în magazinele din Europa în 2018

Tot mai multe produse românești vor intra pe rafturile magazinelor din Europa în 2018, astfel că firmele care au investit în branduri „made in RO“ vor avea șansa să se transforme din jucători locali în jucători regionali, previzionează Daniela Marin, directorul programului Advice for Small Businesses al Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).

„Investițiile antreprenorilor locali din ultimii ani, în marketing, digitalizare, informatizare, eficientizarea resurselor interne, instruirea angajaților se reflectă acum în produse de calitate care pot concura cu succes pe piețele europene și nu numai“, spune reprezentantul BERD în România.

Ea se așteaptă ca anul viitor să vină cu o presiune suplimentară pe companiile mici. Pentru a supraviețui mediului concurențial tot mai provocator, micii întreprinzători vor fi nevoiți să inoveze și să se alinieze standardelor marilor jucătorii din piața locală, consideră Marin.

În consultanță, se va pune accent pe specializarea pe sectoare de activitate. „Piața locală de consultanță a atins un anumit nivel de maturitate, calitatea și standardele serviciilor oferite au crescut, iar clienții înțeleg acum beneficiile și impactul consultanței asupra unei afaceri în creștere“, a mai adăugat Daniela Marin. În continuare, ea spune că vom vedea clienți mai exigenți și o cerere tot mai mare de consultanță specializată pe industrii și sectoare de activitate.