Schimbări pentru angajații Primăriei Municipiului Bucureşti (PMB). Ce obligații vor avea

Schimbări mari pentru o parte din angajații Primăriei Municipiului Bucureşti (PMB). Pe lângă obligațiile pe care le aveau acum, operatorii de salubrizare vor fi obligați să respecte noi prevederi.

Potrivit noului Regulament de organizare şi funcţionare a serviciilor publice de salubrizare, lansat în dezbatere publică de Municipalitate, operatorii de salubrizare vor fi obligaţi să spele străzile situate în zona centrală a oraşului, unde traficul este intens, minim o dată pe zi

„Noul Regulament prevede reguli unitare de spălare a arterelor din Capitală, pentru toate sectoarele, şi, în premieră, sunt prevăzute sancţiuni pentru nerespectarea acestor reguli. Astfel, operatorii de salubrizare vor fi obligaţi să spele bulevardele/ străzile/ arterele/ zonele aglomerate/ pieţe/ intersecţii/ târguri situate în zona centrală a oraşului unde traficul este intens, minim o dată pe zi. Restul arterelor vor fi spălate de 1-3 ori săptămânal. Măturile, periile utilizate în prezent se vor înlocui cu echipamente de aspiraţie”, se arată într-un comunicat al Primăriei Municipiului Bucureşti (PMB), transmis, joi.

De asemenea, în primii 3 ani după delegarea serviciului se vor înlocui măturile/ periile cu echipamente de aspiraţie în procent de 50%, urmând ca în următorii 3 ani să ajungă la un procent de 75%.

Utilajele de salubrizare, dotate cu GPS

În ceea ce privește utilajele care deservesc serviciul de salubrizare, toate aecstea se vor încadra în clasa de poluare minim EURO 4 şi vor fi dotate cu sistem GPS.

Delegatarul serviciului (Primăriile Sectoarelor 1 – 6) şi Primăria Municipiului Bucureşti vor avea acces în mod obligatoriu la softul de verificare şi urmărire a sistemului GPS, precizează Municipalitatea.

„Creşte numărul de articole supuse sancţiunilor, respectiv de la 72 în regulamentul vechi la 110 (sancţiuni noi pentru nerespectarea frecventelor minime de spălare/ stropit/ măturat mecanizat, întreţinerea salubrizării străzilor, colectarea deşeurilor, întocmirea programelor de prestaţie a serviciilor etc.). De asemenea, a fost majorat cuantumul amenzilor de la 1.000 la 3.000 în regulamentul vechi, respectiv de la 2.000 la 4.000 în regulamentul nou”, arată sursa citată.

Tototdată, PMB menţionează că a lansat în dezbatere publică noul Regulamentul de organizare şi funcţionare a serviciilor publice de salubrizare în Municipiul Bucureşti, pe 29 mai, pentru 30 de zile.

„Această formă a documentului, care a fost supus dezbaterii publice, are la baza regulamentul aprobat prin HCGMB în anul 2010, care necesita schimbări pentru a fi în conformitate cu noile modificări legislative în domeniu. După încheierea perioadei de dezbatere publică, timp în care cei interesaţi pot veni cu sugestii/ opinii cu valoare de recomandare asupra proiectului, acesta va fi supus spre aprobare Consiliului General al Municipiului Bucureşti”, a adăugat PMB.