România, țara unde AUTOSTRĂZILE se construiesc în viteza melcului. Master Planul nu mai ia în calcul mii de km

Se trage linie. 2014 nu a fost un an tocmai bun pentru Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR): cei 93 km de autostradă estimați să se finalizeze s-au transformat în 50 de km. Așa că, așteptările reprezentanților din CNADNR au fost tăiate la jumătate. La fel arată planurile și în 2015: doar 50 km vor fi dați în folosință.

În 2014, cu două săptămâni înainte de finalul anului, CNADNR a deschis circulației 22 de kilometri, între Nadlac și Pecica, care s-au alăturat celor 28 inaugurați deja.  Însă, autostrada nu este legată cu restul țării: abia în 2015 se vor finalize cei 17 kilometri până la Arad. Astfel, Nădlac-Pecica-Arad va face legătura cu autostrada Arad-Timișoara.

Mai mult, nici planurile pentru următorii ani nu arată prea grozav.  În Master Planul de transport nu mai sunt prevăzuți mii de km de autostradă. Accentul se pune pe drumurile expres.

Astfel Master Planul prevede 1.000 de km de autostradă sau, altfel spus, încă 350 de km (n.r. – plus cei 650 km care există deja), cu finanțare de la bugetul de stat și din fonduri europene.

Într-un interviu pentru revista Capital, Ioan Rus a declarat că ”drumurile expres pot fi transformate, pe viitor, în autostrăzi”. Interviul poate fi citit aici: