Reţeta unei averi ridicate din vânzarea de automobile

Nicolae Dimaca, proprietarul a nouă showroomuri auto, crede că piaţa locală a atins vårful de creştere în 2007, iar de acum înainte, în afacerile din domeniu, diferenţa o va face calitatea serviciilor. „În afaceri trebuie să ştii cånd să schimbi macazul pentru a merge pe profit. La noi, piaţa se reglează natural; în capitalismul dezvoltat este uşor diferit, lucrurile sunt oarecum controlate“, spune constănţeanul Nicolae Dimaca, care a renunţat la

Nicolae Dimaca, proprietarul a nouă showroomuri auto, crede că piaţa locală a atins vårful de creştere în 2007, iar de acum înainte, în afacerile din domeniu, diferenţa o va face calitatea serviciilor.

„În afaceri trebuie să ştii cånd să schimbi macazul pentru a merge pe profit. La noi, piaţa se reglează natural; în capitalismul dezvoltat este uşor diferit, lucrurile sunt oarecum controlate“, spune constănţeanul Nicolae Dimaca, care a renunţat la electronica aplicată pentru a construi o afacere ale cărei active sunt evaluate astăzi la 40-50 de milioane de euro.

După ce a absolvit facultatea de subingineri a fost repartizat la Iaşi, dar a preferat să rămånă în Constanţa, unde şi-a deschis un service radio-TV. Era înainte de 1989, cånd a început să economisească bani pentru a-şi cumpăra o Dacie papuc. A renunţat însă la idee, găsind că e mai important să folosească banii pentru a extinde spaţiul destinat service-ului. După 1990, a început comerţul cu electronice, avånd ca partener compania Nei. „După ce s-a umplut piaţa de televizoare color şi alte echipamente audio-video, am părăsit acest domeniu şi am început cu vånzările de maşini, în 1996“, povesteşte Dimaca. Iniţial, ca dealer Daewoo, iar apoi şi al Opel. „Am fost printre primii dealeri din Romånia şi am avut noroc să găsesc o piaţă bogată în Constanţa. Mai mult, am fost printre primii dealeri care au introdus sistemul de vånzări auto în rate“, explică Nicolae Dimaca. Faptul că inspiraţia nu i-a lipsit este dovedit şi de decizia de a înfiinţa o societate de leasing pe vremea cånd în Romånia nu exista legislaţie pentru aşa ceva. La fel, a fost printre primii dealeri auto care au introdus sistemul buy-back. 

Afaceri de peste 39 de milioane de euro în 2007

După tentative de a-şi extinde portofoliul cu Land Rover şi chiar Hummer, la ora actuală, omul de afaceri se concentrează pe vånzarea a cinci mărci: Opel, Chevrolet, Volvo, Mazda şi Suzuki. În total, grupul Kamsas, controlat de Nicolae Dimaca, deţine nouă showroomuri auto (în Constanţa, Bucureşti, Călăraşi, Slobozia, Tårgovişte, Råmnicu Vålcea şi Buzău) dotate şi cu service pentru perioada post-vånzare. Cifra de afaceri totală a celor cinci firme ale sale a depăşit 39 de milioane de euro în 2007, cånd au fost våndute 2.500 de automobile, pentru 2008 estimåndu-se atingerea cifrei de 3.000 de unităţi. Totuşi, omul de afaceri constănţean spune că anul integrării Romåniei în UE a fost unul de vårf, dar că problemele legate de taxa de primă înmatriculare, rebotezată ulterior taxă de poluare, şi chiar programul Rabla, au diminuat volumul de vånzari. „Piaţa auto este plină şi oarecum în reorganizare, afacerile pe acest segment vor creşte de acum încolo din volum, dar mai ales din calitatea serviciilor oferite de dealer“, spune Dimaca, care se gåndeşte deja dacă nu ar fi cazul să-şi diversifice afacerea.

«Trebuie să fii totdeauna aproape de client. Calitatea serviciilor oferite a contat foarte mult pentru continuitatea afacerilor noastre.»
Nicolae Dimaca

3.000 de automobile estimează că va vinde, în acest an, grupul de firme Kamsas, cu 500 mai multe decåt în anul precedent