Răsturnare de situație în scandalul alimentelor “otrăvite” de la Kaufland și Carrefour. Un producător acuzat a spus totul: bacteria e prezentă în tot peștele proaspăt

Una dintre firmele acuzate că au pus pe rafturile Kaufland, Ocean și carrefour pește contaminat cu Listeria M, o bacterie extrem de periculoasă, vine cu detalii incredibile care dau peste cap întreaga construcție. Datele furnizate de autorități nu ar fi fost cele corecte.

Ocean Fish, cea mai mare companie din România producătoare de alimente din pește, spune că investigația și concluziile Autorității Sanitar Veterinare în cee ace privește alimentele contaminate vândute la Kaufland nu este una corectă.

Reamintim că ANSVSA a emis un avertisment, care poate fi consultat aici, într-un text Capital.

Acum, Ocean Fish vine și afirmă, cu documente privind starea peștelui produs de ei, că a fost asociată în mod eronat în acest scandal.

“Ne pare nespus de rău că din cauza unui precedent în rândul consumatorilor referitor la detectarea cu Listeria M. în decembrie 2018 a unor produse apartinând concurenței (produse ce nu erau fabricate de unitatea noastră) au fost asociate cu existența acestei bacterii și produsele fabricate de către unitatea Ocean Fish. Fenomenul Listeria M. a declanșat acțiuni în lanț ale autorităților sanitar-veterinare, dornice de a se pronunța și în cazul produselor fabricate de către unitatea Ocean Fish. Însă acțiunile și verdictul acestora sunt incomplete și eronate.”, transmit cei de la Ocean Fish.

Într-un amplu comunicat de presă în care expun inclusiv analize care arată că somonul comercializat de companie nu este contaminat cu Listeria M, Ocean Fish explică și ce înseamnă această bacterie și cum afectează ea producătorii și comercianții de somon.

Prezența acestei bacterii, în anumiți parametrii este absolut normală, spun cei de la Ocean Fish.

“Prezența listeriei sub limita de 100 UFC (unități formatoare de colonii)/gram este un fenomen absolut normal în cadrul peștelui proaspăt, însă acest nivel trebuie menținut prin respectarea întregului flux tehnologic și mai ales a temperaturii corespunzătoare în tot fluxul prin care trece peștele: de la capturare la eviscerare, transportare, procesare, ambalarea finală și păstrarea acestuia la temperaturi corespunzătoare în rafturile magazinelor care îl comercializează. Orice abatere sau nerespectare a unui proces din cadrul acestor etape tehnologice poate duce la creșterea acestui nivel de Listeria și, bineînțeles, la infestarea produsului final care, într-adevăr, poate fi periculos pentru sănătatea noastră.”, explică ei.

Compania menționează că, în ceea ce o privește, toate măsurile de protecție au fost respectate.

 

“Există câteva specii de Somon în lume. Există somon de Atlantic (crescut în apele reci ale Oceanului Atlanticului), iar aici vorbim despre specia “Salmo salar” (originea acesteia este în crescătoriile din Norvegia, Insulele Faroe, Scoția, Danemarka sau Chile) și există somon sălbatic (somonul pescuit în Pacific), iar aici avem 7 specii, dintre care cele mai populare în Europa de Est fiind: Keta, Gorbusha, Sockeye.

În situația de față vorbim despre fileurile de somon afumat produse de Ocean Fish din specia “Salmo salar”, adică din somonul de Atlantic.

Fabrica Ocean Fish colaborează exclusiv cu furnizori/parteneri certificați de cele mai înalte standarde în segmentul de siguranță alimentară, asta înseamnă că nici un lot de pește nu este procesat dacă nu are în spate un întreg istoric (“fișa medicală” – trasabilitate) al peștelui respectiv. Furnizorii companiei Ocean Fish sunt toți posesori ai certificărilor IFS, MSC și BRC.”, transmite firma.