Profitabilitatea unui gigant din retailul sportiv s-a PRĂBUŞIT

Producătorul de echipamente sportive adidas a încheiat 2013 cu afaceri de puţin peste 16 mil. euro, în scădere cu circa 2% comparativ cu anul anterior. Cu un lanţ de 23 de magazine operate direct în România, nemţii au înregistrat însă un profit net de 23.000 de euro, de peste nouă ori mai mic decât cel realizat în 2012 (aprox. 215.000 euro).

adidas este prezent pe piaţa locală atât cu magazine proprii, cât şi în franciză, unul dintre francizaţi fiind Sony Mordechai, grecul de 32 de ani care deţine fondul de investiţii Global Eye Investments, o companie care investeşte „capital prietenos“ în diverse domenii (energie, retail – printre altele operează şi franciza Burberry în Bucureşti sar şi multibrandul Sport Couture  -, servicii, imobiliare etc.).

Principalii competitori ai adidas pe piaţa locală sunt reţele internaţionale de retail Decathlon, Hervis, Intersport, plus monobranduri precum Nike, Lotto, Reebok, Diadora, Asics sau Puma. O parte semnificativă din vânzările de articole sportive se realizeasă însă şi în marile reţele comerciale (hipermarketuri şi cash & carry – aprox. 30-40%) sau în magazinele online.

Românii cumpără, anual, îmbrăcăminte şi încălţăminte sport de 1,15 mld. lei (cca. 262 mil. euro) .Până în 2017, suma ar urma să crească la 1,30 mld. lei, potrivit Euromonitor.