Priviți unele dintre cele mai reușite reclame, prezentate la București de unul dintre cei mai importanți publicitari din lume

Experiența unor campanii pentru branduri ca Apple, Adidas, Absolut Vodka, Pepsi, McDonalds sau Nissan l-a convins pe liderul TBWA, Jean-Marie Dru, că creativitatea debordantă, cea care răstoarnă convențiile, este singurul pariu câștigător care se poate face acum în publicitate.

Experiența unor campanii pentru branduri ca Apple, Adidas, Absolut Vodka, Pepsi, McDonalds sau Nissan l-a convins  pe liderul TBWA, Jean-Marie Dru, că creativitatea debordantă, cea care răstoarnă convențiile, este singurul pariu câștigător posibil acum în publicitate. 
Jean-Marie Dru este una dintre cele mai influente figuri din lumea publicității și marketing-ului și a venit la București pentru a explica de ce creativitatea nu mai este opțională în publicitate, în plină eră digitală. El a reușit să impună în lumea publicității mondiale o agenție originară din Franța, TBWA, care este acum prezentă în 75 de țări, inclusiv România.
La eveniment au participat numeroși oameni din industria autohtonă a publicității, cărora Jean-Marie li s-a adresat direct, cu remarca: "Dacă ești la fel ca ceilalți, ești mort!", făcând referire la creația în publicitate. El a mai adăugat că oamenii tineri în special nu mai pot accepta mesaje repetitive, plictisitoare și că trebuie căutate ideile care construiesc brandul și nu campania.
Prezentarea lui Jean-Marie a fost una dinamică, în care a exemplificat cu clipuri publicitare fiecare concept pe care l-a folosit cu success în campanii.
Prima dintre ele a arătat cum s-au dublat vânzările Apple în doar trei ani, ajungând de la 1,6 milioane de dolari la 4,1 milioane de dolari. Aceasta este doar unul din seria de clipuri de succes Mac vs. PC, realizată de TBWA.

<iframe src="https://www.youtube.com/embed/RF20a8XkjC8" allowfullscreen="" width="420" frameborder="0" height="315"></iframe>mm

Al doilea exemplu au fost ceasurile de lux marca Tag Hauer, care în urma campaniei realizate de TBWA și-au mărit prețul de la 600 la 1.300 de dolari, în doar câteva luni.

<iframe src="https://www.youtube.com/embed/hwqx4R7UfdU" allowfullscreen="" width="420" frameborder="0" height="315"></iframe>mm

„Este greu să faci reclamă unei bănci, mai ales pe timp de criză”, a spus Jean-Marie Dru. Totuși, în 2010, TBWA a reușit acest lucru pentru o mare bancă asiatică, Standard Chartered, în care a încercat să scoată in relief utilitatea reală a unei bănci, pentru oameni, sub sloganul „Here for good”.
<iframe src="https://www.youtube.com/embed/WM1Dupvkerg" allowfullscreen="" width="420" frameborder="0" height="315"></iframe>mm

Pentru a ilustra cum poți avea succes în publicitate prin integrarea unui eveniment real în conținutul unui clip publicitar, Jean-Marie a arătat o campanie făcută de o altă agenție, Saatchi&Saatchi, pentru compania de telecomunicații T-Mobile.
<iframe src="https://www.youtube.com/embed/VQ3d3KigPQM" allowfullscreen="" width="560" frameborder="0" height="315"></iframe>

Liderul TBWA a subliniat importanța adăugării de servicii sau facilități în plus unui produs pe care îl promovezi. „Acesta este viitorul”, a spus Jean-Marie Dru, exemplificând cu reclama la noul iPad de la Apple, care a integrat cu ajutorul Pampers o aplicație generică de monitorizare în timp real a copilului în timp ce se dezvoltă în pântecul mamei.

<iframe src="https://www.youtube.com/embed/ulV5LDwdn8Y" allowfullscreen="" width="560" frameborder="0" height="315"></iframe>

Jean-Marie și-a încheiat prezentarea printr-o propoziție care caracterizează starea industriei publicitare după criză: "Niciodată clienții nu au avut atâta nevoie de agenții și invers decât până acum."
TBWA face parte din Omnicom Group Inc., una dintre cele mai mari rețele din domeniul marketingului și comunicării, care furnizează servicii de publicitate, media, strategie, marketing, relatii publice si alte servicii specializate pentru peste 5.000 de clienți din mai mult de 100 de țări.