Peste 230.000 mp de spaţii industriale şi de logistică închiriate în primele 9 luni

Suprafaţa spaţiilor industriale şi de logistică închiriate în primele nouă luni ale anului la nivelul întregii ţări a depăşit 230.000 de metri pătraţi, Capitala şi Timişoara fiind destinaţiile preferate ale companiilor, conform unui studiu realizat de o companie de consultanţă imobiliară.

Bucureştiul şi Timişoara înregistrează aproape jumătate din volumul tranzacţionat, în timp ce cei mai activi chiriaşi sunt din domeniile retail, componente auto şi logistică. 

O particularitate a acestui an este reprezentată de creşterea ponderii spaţiilor închiriate de companiile de retail & e-commerce – 80.000 mp (aproape o treime din totalul suprafeţei închiriate în perioada ianuarie-septembrie 2015). Dinamica de pe piaţa de retail şi de comerţ electronic se datorează şi pregătirilor companiilor pentru Black Friday. Pe poziţia a doua în clasamentul celor mai active domenii se află, conform JLL România, firmele producătoare de componente auto – 63.000 mp, acestea fiind urmate de cele de logistică – 44.200 mp. 

Regional, se menţine acelaşi interes crescut pentru Bucureşti – 65.600 mp şi Timişoara – 41.200 mp, însă în acest an se remarcă o creştere a numărului oraşelor unde companiile au închiriat spaţii industriale şi de logistică. Astfel, dacă anul trecut aceştia s-au îndreptat, în ordine, spre Bucureşti, Timişoara, Deva, Arad, în acest an, pe harta companiilor au mai intrat Braşov (16.000 mp), Cluj (26.600 mp), Piteşti (14.000 mp), Ploieşti (28.900 mp), Râmnicu Vâlcea (12.800 mp), Târgu Mureş (3.500 mp) şi Sibiu (11.500 mp). 

'Este un semnal extrem de bun pentru că firmele care au ales aceste oraşe vor face producţie în aceste spaţii, ceea ce înseamnă noi locuri de muncă. Credem că acest trend va continua, iar piaţa de logistică şi industrială nu va mai fi concentrată doar la nivelul câtorva oraşe mari unde forţa de muncă a devenit limitată, ci se va extinde şi în alte zone, unde pot găsi mai uşor angajaţi', a spus Cristina Pop, reprezentanta companiei de consultanţă imobiliară. 

Pentru întreg anul 2015, JLL estimează un volum de circa 300.000 de spaţii tranzacţionate, comparabil cu cel înregistrat anul trecut.

 AGERPRES