Nu vă mai place jocul pe Facebook? Zynga în cădere puternică, până la un minim absolut

Zynga, cel mai mare producător de jocuri pentru reţeaua de socializare Facebook, s-au prăbuşit marţi până la un minim record, după ce analiştii de la Cowen & Co au spus că utilizarea a scăzut în ultima lună deoarece utilizatorii au ales dispozitivele mobile, transmite Bloomberg.

Acţiunile companiei cu sediul în San Francisco pierdeau 10,4%, căzând pentru prima dată sub pragul de 5 dolari, atingând chiar un nivel de 4,92 dolari, cel mai mic de când compania a vândut în decembrie acţiuni cu 10 dolari în cadrul ofertei publice iniţiale (IPO). Până ieri, acţiunile pierduseră 41% anul acesta.
Utilizarea zilnică a jocurilor Zynga pe reţelele sociale a înregistrat un declin de 8,2% în mai, potrivit unui analist al Cowen. Facebook reprezintă cea mai mare parte a veniturilor Zynga şi are un discount la bunurile virtual din jocurile companiei, cum ar fi la cultureile şi tractoarele din “Farmville”.
În timp ce Zynga este principalul furnizor de jocuri pentru site-ul Facebook, compania se confruntă cu o competiţie tot mai mare din partea smartphon-urilor şi tabletelor.
“Consumatorii prefer să se îndrepte decisiv către jocurile de pe dispozitivele mobile, calitatea fiind similară, chiar dacă nu mai bună, iar jocurile pe mobile au avantajul că pot fi jucate oricând şi oriunde. Dispozitivele mobile ar putea fura şi chiar accelera numărul jucătorilor de pe Facebook”, spune analistul Cowen, care are un rating neutru pentru Zynga şi o estimare de preţ de 5,55 dolari.