Internetul, noua metoda de transport: 64% dintre studenţi ar alege o conexiune la Internet decât o mașină

Al doilea studiu anual Cisco Connected World Technology Report explică importanța fundamentală a Internetului și a reţelelor de comunicaţii pentru viața de zi cu zi.

Raportul global, bazat pe chestionare aplicate studenților de facultate și pe profesioniști în vârstă de 30 de ani sau mai tineri din 14 țări, oferă o imagine amănunţită asupra provocărilor cu care se confruntă astăzi companiile pe măsură ce încearcă să găsească un echilibru între nevoile curente și viitoare ale angajaților și ale afacerii, totul în contextul creșterii capabilitaților mobile, riscurilor de securitate și al tehnologiilor care pot livra date oriunde – de la centre de date virtualizate și cloud computing la rețele tradiționale cu fir sau fără.

Demonstrând rolul în creștere pe care îl joacă rețelele în viețile oamenilor, studiul relevă că unul din trei studenți de facultate și tineri profesioniști consideră că Internetul este la fel de important ca o resursă fundamentală precum aerul, apa, mâncarea sau adăpostul. Raportul a arătat, de asemenea, că mai mult de jumătate din respondenții studiului spun că nu ar putea trăi fără Internet și descriu Internetul ca “o parte integrantă a vieții lor”.

Acestea și numeroase alte concluzii oferă o imagine despre cum gândesc, care sunt așteptarile și comportamentele generației urmatoare de lucratori și felul în care ei influențează totul, de la comunicațiile de afaceri și stilurile de viață mobile la angajări, securitate corporativă și abilitatea companiilor de a rămâne competitive.

Internetul văzut ca una din resursele fundamentale ale vieții

–    Aer, apă, Internet: Unul din trei studenți și angajați chestionați global (33%) crede că Internetul este o resursă fundamentală. Aproximativ jumătate (49% dintre studenți și 47% dintre angajați) cred că este “destul de aproape” de acel nivel de importanță. În ansamblu, patru din fiecare cinci studenți și tineri profesioniști conferă Internetului o importanță esențiala în cadrul vieții.
– Mai mult de jumătate dintre respondenți (55% dintre studenți și 62% dintre angajați) au spus că nu pot trăi fără Internet și descriu Internetul ca fiind o “parte integrantă a vieții lor”.
– Dacă ar fi forțați să aleagă, majoritatea studenților – aproximativ doi din trei (64%) – ar alege o conexiune la Internet decât o mașină.

–    Doi din cinci studenți chestionați global (40%) au spus că internetul este mai important pentru ei decât întâlnirile romantice, ieșitul în oraș cu prietenii sau ascultatul muzicii.
–    Deși alte generații preferă socializarea în persoană, generația următoare indică o schimbare în favoarea interacțiunilor online. Mai mult de unul din patru studenți (27%) au spus că este mai important să fie la curent cu ce se întâmplă pe Facebook decât să meargă la o petrecere, la o întâlnire romantică, să asculte muzică sau să petreacă timp cu prietenii.

Sfârșitul televizorului și al ziarelor?

–    Importanța dispozitivelor mobile: Două treimi dintre studenți (66%) și mai mult de jumătate dintre angajați (58%) declară că un dispozitiv mobil (laptop, smartphone, tabletă) este “cel mai important obiect tehnologic din viețile lor”;
–    Telefoanele inteligente vor deveni unealta principală de lucru, 19% dintre studenți declarând că își consideră telefoanele inteligente drept “cel mai important” dispozitiv folosit zilnic, cifra apropiată de cei 20% care declară același lucru despre computerele de birou – un indiciu clar că utilizarea telefoanelor inteligente este pe o tendință ascendentă care se așteaptă să continue pe măsură ce următoarea generație de absolvenți de facultate intră în câmpul muncii. Această descoperire înclină balanța în dezbaterea despre necesitatea birourilor în contextul abilității de conectare la Internet și de a munci de oriunde, precum de acasă sau dintr-un spațiu public. În ediția din 2010 a studiului, trei din cinci angajați (60%) au spus că birourile nu sunt necesare pentru a fi productiv.
–    Declinul televizorului: Ambele sondaje indică faptul că importanța televizorului descrește printre studenți și tineri profesioniști în favoarea dispozitivelor mobile precum laptopuri sau telefoane inteligente. În mod global, mai puțin de unul din 10 studenți (6%) și angajați (8%) au spus că televizorul este cel mai important dispozitiv tehologic din viețile lor. Pe măsură ce programele de televiziune și filmele devin disponibile pe dispozitive mobile, se așteaptă că această tendință descrescătoare să continue.
–    Capătul drumului pentru hârtie? Doar unul din 25 de studenții și angajații (4%) chestionați global au spus că ziarul este cea mai importantă unealtă pentru acces la informație.
–    Salvarea copacilor: Doi din cinci studenți (21%) nu și-au cumpărat o carte tipărită (neluând în calcul manualele necesare pentru cursuri) dintr-o librărie de mai mult de doi ani – sau niciodată.

Influența social media

–    Interacțiunea pe Facebook: Aproximativ nouă din 10 studenți (91%) și angajați (88%) au spus că au un cont pe Facebook – dintre aceștia, 89% dintre studenți și 73% dintre angajați își verifică pagina de facebook cel puțin o dată pe zi. Unul din trei (33%) au spus că verifică de cel puțin cinci ori pe zi.
–    Perturbarea de la studiu: Studenții au recunoscut că întrerup constant lucrul la proiecte sau teme, pentru a discuta online sau pentru a realiza actualizări social media sau pentru apeluri telefonice. Într-o oră, mai mult de patru din cinci (84%) studenți au spus că sunt întrerupți cel puțin o dată. Aproximativ unul din cinci studenți (19%) au spus că sunt întrerupți de șase ori sau mai mult – o medie de cel puțin o întrerupere la fiecare 10 minute. Unul din 10 (12%) au spus că pierd șirul întreruperilor atunci când încearcă să se concentreze la un proiect.
–    Munca acaparează viața: Ca un semnal ca granița dintre muncă și viața personală se subțiază din ce în ce mai mult, șapte din 10 angajați s-au “împrietenit” cu managerii și/sau colegii lor pe Facebook, indicând disoluția granițelor care separa muncă și viața privată. Dintre angajații care folosesc Twitter, mai mult de doi din trei (68%) urmăresc activitatea de pe Twitter a managerului sau a colegilor; 42% îi urmăresc și pe manager și pe colegi, în timp ce o treime (32%) preferă să-și păstreze viețile personale private.

Studiul a fost comandat de Cisco și derulat de către InsightExpress, o firmă de cercetare de piața din Statele Unite şi a cuprins următoarele țari: Statele Unite, Canada, Mexic, Brazilia, Marea Britanie, Franța, Spania, Germania, Italia, Rusia, India, China, Japonia, Australia.