Google pierde teren în China

Google este cel mai popular motor de căutare pe Internet din lume, însă nu reuşeşte să se impună pe piaţa din China unde Baidu, motorul local, face legea. Google avea, la sfârşitul lunii trecute, o cotă de 12,7 %, în scădere cu 3,9 % faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce Baidu avea o cotă de 77, 2%, în creştere cu 0,3%, conform China Internet Network Information Center, autoritatea de înregistrare/administrare a domeniilor din China. China este ţara c

Google este cel mai popular motor de căutare pe Internet din lume, însă nu reuşeşte să se impună pe piaţa din China unde Baidu, motorul local, face legea.

Google avea, la sfârşitul lunii trecute, o cotă de 12,7 %, în scădere cu 3,9 % faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce Baidu avea o cotă de 77, 2%, în creştere cu 0,3%, conform China Internet Network Information Center, autoritatea de înregistrare/administrare a domeniilor din China.

China este ţara cu cei mai mulţi utilizatorii de Internet din lume, cu 338 de milioane de internauţi (România are 7,430 de milioane de internauţi), conform internetworldstats.com. Google este popular printre utilizatorii din zonele dezvoltate ale Chinei, cei care caută materiale în limba engleză, în timp ce Baidu este preferat de cei din zonele rurale care sunt interesaţi de descărcarea de muzică şi clipuri video.

Microsoft, cu motorul de căutare Bing, are o cotă de 6%, în timp ce Yahoo! deţine 1,6%  din căutările online în China.

SURSA: PCWorld