Google Music va avea succes pentru că este mai „Social” decât iTunes şi Spotify

După luni de speculaţii, Google music a fost în sfârşit lansat, intrând în concurenţă directă cu iTunes şi Spotify. Părerile au fost împărţite în presa internaţională - dacă Gizmodo scria în această dimineaţă că ideea de la baza serviciului este "complet neoriginală", Computer World scrie că integrarea Google Music în Google+ îi dă şanse noului produs Google să-şi depăşească omologii de la Apple şi Facebook.

În baza parteneriatelor încheiate cu 3 mari companii din industria muzicală, Google Music le permite utilizatorilor să cumpere online şi să păstreze până la 20.000 de melodii gratuit în contul personal. Utilizatorii au, de asemenea, posibilitatea de le împărtăşi piese şi albume întregi prietenilor de pe Google+, aceasta fiind o reală ameninţare pentru iTunes de la Apple şi Amazon Cloud Palyer, potrivit analiştilor.
iTunes este Music Store, în timp ce Google Music este Social Music Store

"(Google Music) are un potenţial uriaş de creştere (…) Poate atrage şi fideliza utilizatorii şi poate creşte timpul pe care aceştia şi-l petrec pe Google", a declarat Ezra Gottheil, analist la Technology Business Research. Chiar dacă utilizatorii iTunes sunt loiali şi extrem de numeroşi, Google Music este o reală alternativă la serviciul companiei Apple. "Propunerea venită de la Google se va alinia nevoilor multor clienţi şi chiar şi un procent mic din piaţă ar fi un business profitabil pentru companie", a adăugat Gottheil. Acesta a ţinut să precizeze că Google mai are mult de lucru până va depăşi iTunes.

Mişcarea social media ar putea duce competiţia la un alt nivel, potrivit lui Zeus Kerravala, analist la ZK Research. Google Music este Google Music Social, aspect care face diferenţa şi îi dă şanse reale noului serviciu. Dacă iTunes este music store, Google Music este Social Music Store, prin fuziunea cu Google+.

Comunitatea din social media este una influentă, iar faptul că Google le permite utilizatorilor să le împărtăşească muzica prietenilor din reţeaua de socializare nu poate avea decât un impact pozitiv asupra noului produs.