Forumiștii: În 21 de luni se pot construi 234 km de autostradă. România va depăși 1.000 km în 2017

România va depăși pragul de 1.000 de kilometri de autostradă cel mai devreme în anul 2017, în următoarele 21 de luni urmând a fi finalizate lucrările la 234 de kilometri, consideră membrii comunității PeUndeMerg.ro, care au lansat, recent, o strategie de implementare a Master Planului General de Transport al României.

Cei care se așteptau să circule pe autostrada Comarnic-Brașov din 2016 sau 2017, așa cum promiteau autotitățile, vor trebui să mai aștepte câțiva ani buni. Forumiștii peundemerg.ro cred că abia în anul 2022 se vor putea finaliza lucrările la acest tronson, iar asta în situația în care construcția va începe în 2017.

Vestea bună, dacă o putem numi așa, este că în până la sfârșitul anului viitor șoferii vor putea circula pe încă 234 de kilometri de autostradă.

De unde plecăm?

În circulație: 687km de autostradă + 13 km finalizați, dar fără descărcare
• În execuție cu termen 2015 sau 2016: 234 km
• A1 Pecica – Arad
• A1 Nod Nădlac – frontieră Ungaria
• A1 Lugoj (Dumbrava) – Deva (lot 2, 3, 4)
• A1 Timișoara – Lugoj lot 2
• A10 Sebeș-Turda
• A3 Gilău – Nădășelu
• A3 Cîmpia Turzii – Tîrgu Mureș
• Lucrări suspendate: 63km
• A3 Suplacu de Barcău – Borș: 60km
• A3 intrarea în București: 3km

“Planul nostru prevede finalizarea a 1.000 km nou construiți de drumuri rapide (în plus, față de cei aflați în construcție în prezent) aducând astfel lungimea totală a autostrăzilor și drumurilor expres din România la 2.000 km la sfîrșitul anului 2022”, spun membrii comunității peundemerg.ro.
Click pe imagine pentru mărire

Unde vrem să ajungem în2022?

• Autostrăzi și drumuri expres nou construite
• CB (centura actuală a Bucureștiului) Sud: 35km
• A1 Sibiu – Pitești: 117km
• A7/DX Ploiești (Dumbrava) – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani: 328km
• A8 Tîrgu Neamț – Iași – Ungheni: 135km
• A3 Nădășelu (Cluj) – Borș: 168km
• A3 Comarnic – Brașov: 58km
• A0 (inelul de autostradă al Bucureștiului) Nord: 53km
• A12 Pitești – Craiova: 124km
• TOTAL nou construit: 1018km
• TOTAL în exploatare în 2022: 1950km

“Fondurile europene și Programul Operațional prin care acestea sunt gestionate sunt principalul motor al construcției de infrastructură în România”, susțin forumiștii. Mai mult, ei spun că decizia strategică cheie în ceea ce privește sursele de finanțare este folosirea mixului de finanțare (buget, fonduri europene, împrumuturi BEI/BERD) și integrarea proiectelor în planul Juncker de investiții.

“Un obiectiv fundamental care s-a urmărit în elaborarea acestei strategii este realismul”, se menționează în prezentarea celor de la peundemerg.ro

Click pe imagine pentru mărire

  • Fondul de Coeziune (FC) 2014-2020: avem 1,6 mld. euro din care estimăm că 0,5 mld. euro se vor folosi pentru faza II a proiectelor din POS-T 2007-2013, iar restul de 1,1 mld. euro finanțează proiectele din strategia de față
  • Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) 2014-2020: 1,04 mld. euro disponibile, vor fi folosite în întregime
  • Buget: 300 mil. euro/an este o sumă suportabilă (am avut alocări chiar mai mari pentru construcția de autostrăzi în ultimii 8 ani)
  • Împrumuturi BEI/BERD: 430 mil. euro/an adică 0,23% PIB în medie – prin încadrarea proiectelor în planul Juncker pentru aceste împrumuturi se primesc derogări de la limitele pentru deficit bugetar
  • Următorul exercițiu financiar: 320 mil. euro vor fi folosite pentru proiectele fazate începute tîrziu în exercițiul financiar 2014-2020