De ce nu-si duce tiriac masinile la Salonul Auto de la Bucuresti

alta strategie, aceea a expansiunii in teritoriu. Imbracat intr-un costum crem la care a asortat o camasa albastra cu maneca scurta, Marius Pitigoi pare un om grabit sa vanda cat mai multe masini. Sigur pe el, volubil, dar putin cam pe stilul brut promovat de Ion tiriac, managerul general in varsta de 50 de ani al diviziei auto din grupul tiriac Holdings vorbeste despre o strategie noua de pozitionare pe piata auto. Marius Pitigoi a fost numit in fruntea grupului auto la inceputul anului trecut,

alta strategie, aceea a expansiunii in teritoriu.
Imbracat intr-un costum crem la care a asortat o camasa albastra cu maneca scurta, Marius Pitigoi pare un om grabit sa vanda cat mai multe masini. Sigur pe el, volubil, dar putin cam pe stilul brut promovat de Ion tiriac, managerul general in varsta de 50 de ani al diviziei auto din grupul tiriac Holdings vorbeste despre o strategie noua de pozitionare pe piata auto.
Marius Pitigoi a fost numit in fruntea grupului auto la inceputul anului trecut, an in care au fost vandute 5.953 de masini (cele mai multe, adica 2.502, le-a vandut Mercedes- Benz, urmata de Ford cu 2.200 de bucati). Pe primele sase luni cifra de afaceri a grupului a crescut cu 17% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, adica in jur de noua milioane de dolari, iar rata profitului a ramas undeva pe la 4%. „Consideram ca este un rezultat care a raspuns eforturilor facute”.
Intr-un an de zile el si-a dat seama ca pentru cele zece marci ale grupului trebuie gasita o noua strategie de pozitionare, aceea la nivel national.
Strategie care nu ia in considerare participarea grupului la Salonul Auto de la Bucuresti. „Am ales alta cale de comunicare decat aceea a participarii la Salonul Auto. Cai bazate pe criterii de eficienta si pe dorinta de a atinge obiectivele pe care noi le consideram prioritare. Obiectivul nostru a fost sa ne apropiem de client. Este mult mai important pentru noi sa gasim acei 200.000 de vizitatori in tara”, spune Pitigoi. Acest lucru poate fi posibil printr-o reprezentare cat mai completa in teritoriu. „Noi consideram ca piata Bucurestiului inseamna in jur de 50% din ceea ce se vinde in Romania, dar inca nu facem nimic pentru a imbunatati situatia din teritoriu. A fost mult mai facil sa fructificam 50% din piata, decat sa mergem in teritoriu”. Marirea capacitatii de distributie implica, bineinteles, eforturi semnificative. „Noi avem mai multe centre regionale pe care le-am creat in urma cu mai multi ani de zile. Am vazut insa ca si competitia a inceput sa se miste bine in teritoriu si ma refer aici la Peugeot si Porsche Romania”, spune Pitigoi.
Grupul tiriac Holdings construieste o casa auto pentru Jaguar si Land Rover in care a investit 2,3 milioane de euro, „garantam stocurile de masini in valoare de 2,1 milioane de euro si mai cheltuim inca un milion pentru pregatire si service”.
El spune ca salonul auto nu ar fi adus in plus clientii pe care ii astepta. „Preferam sa crestem prezenta din vestul tarii. Incercam sa corectam acest lucru in avantajul nostru”.
„Am fi participat doar ca sa participam, fara a detine capacitatea de a ne prezenta in regula, asa cum ar trebui. Ar fi trebuit sa investim foarte mult in marcile noi cu sunt Land Rover si Mitsubishi si nu ne-am fi permis acest lucru”.
Pentru a impune o marca noua pe piata, trebuie sa investesti in jur de opt milioane de euro.
Mercedes-Benz, Ford, Mazda, Mitsubishi, Jaguar, Land Rover, Chrysler, Jeep, Hyundai si Smart sunt marcile pe care Ion tiriac le-a adus in Romania ca importator general. Unii spun ca atunci cand ai atatea marci in ograda este foarte greu sa obtii performante maxime. Pe ansamblu, acest lucru este adevarat, dar se pare ca este vorba de cu totul alte nereusite.
„Sunt foarte multe marci, dar ar trebui sa vedem care este limita civilizata. Totul are o logica in spate si, asa cum pe plan mondial toata lumea se uneste si se fac tot felul de aliante in industria auto, asa ni s-a intamplat si noua. Daca va uitati, noi vindem cinci marci ale Daimler Chrysler, ceea ce tine de Ford, iar singurul individual este Hyundai”, spune Pitigoi.
El mai spune ca piata romaneasca este relativ mica pentru Mercedes, dar crede ca variatiile de pozitie pe plan mondial au efecte relativ mici. „Problemele au fost generate de faptul ca ei au investit foarte mult pentru Mitsubishi. Noi nu o sa ne atingem tintele pentru Chrysler si Jeep, dar aceste marci au doar 3% din vanzarile generale ale grupului. Nu poti sa fii in competitie daca nu aduci modele noi si vinzi aceleasi modele in anul patru de productie”, spune Pitigoi.