Danone renunţă la 10% din personalul managerial în Europa

Grupul agroalimentar francez Danone, prezent şi pe piaţa din România, şi-a anunţat intenţia de a elimina "aproximativ 900 de posturi manageriale şi administrative" adică echivalentul a 10% din efectivele sale manageriale din Europa, în conformitate cu un plan care vizează reducerea costurilor cu 200 milioane de euro în următorii doi ani.

Pentru reducerea costurilor şi adaptarea la scăderea vânzărilor în Europa, Danone are de gând să-şi combine echipele din mai multe ţări şi de asemenea în interiorul subsidiarelor vor fi combinate mai multe funcţii care în prezent operează separat.

"Planul propus ar conduce la eliminarea a aproximativ 900 de posturi manageriale şi administrative din 26 de state europene şi va fi derulat în colaborare cu organizaţiile sindicale", scrie în comunicatul de presă. Proiectul va pune accentul pe "mobilitatea internă şi plecările voluntare" şi va fi derulat pe o perioadă de doi ani.

Grupul Danone, prezent în 120 de ţări, este unul dintre liderii mondiali din industria alimentară, deţinând locul 1 în lume la fabricaţia de produse lactate proaspete şi locul 2 în lume în domeniul apelor minerale îmbuteliate şi al alimentaţiei pentru bebeluşi. Grupul Danone a înregistrat în 2011 vânzări de peste 19 miliarde de euro.

Danone România este lider de piaţă în categoria produselor lactate proaspete, înregistrând în anul 2011 o cifră de afaceri de 503 milioane RON, în creştere faţă de anul precedent. Compania are în portofoliu peste 80 de referinţe de produs, principalele mărci fiind: Activia, Danonino, Actimel, Nutriday, Cremosso, Danette, Casa Bună.
Agerpres