Dacia se impune pe piața franceză

Înmatriculările de autoturisme noi marca Dacia în Franța au crescut în octombrie cu 6,8% faţă de perioada similară a anului trecut, la 7.755 unităţi, comparativ cu 7.260 de unităţi în octombrie 2013, arată datele publicate luni de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile, transmite Wall Street Journal, citat de Agerpres.

Înmatriculările de autoturisme pe piaţa franceză au înregistrat luna trecută o scădere de 3,8%, la 160.162 vehicule, de la 166.495 în octombrie 2013. În septembrie, înmatriculările au urcat cu 6,3%, după un declin de 3% în august.

Vânzările PSA Peugeot Citroen, cel mai mare producător auto francez au scăzut cu 2,2% în octombrie, în timp ce grupul Renault a raportat un declin de 0,4%.

Luna trecută, înmatriculările grupurilor Volkswagen şi Ford au scăzut cu 4,8% şi, respectiv, 6,8%, în timp ce vânzările grupurilor Nissan şi Fiat au crescut cu 16,6% şi, respectiv, 2,2%.

Un număr de 86.889 de autoturisme Dacia au fost vândute pe piaţa franceză în perioada ianuarie-octombrie 2014, în creştere cu 19,8% faţă de cele 72.550 de unităţi din perioada similară a anului trecut. O creştere procentuală mai mare a fost înregistrată doar în cazul vânzărilor de autoturisme Lancia – 46,5% şi Jeep – 53,2%. Cu toate acestea, în termeni de unităţi vândute, în primele zece luni, Lancia a vândut doar 5.422 autoturisme în Franţa, iar Jeep 1.511 unităţi.

Înmatriculările de autoturisme pe piaţa franceză au înregistrat o creştere de 1,4% în perioada ianuarie-octombrie 2014, la 1.497.477 vehicule.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.