Cum te fac magazinele să cumperi mai mult

Recent, au fost efectuate studii în Anglia în cadrul unui mall unde au fost plasate două standuri care vindeau același tip de haine și aveau aceleași prețuri. În spatele unuia dintre standuri s-a pus un dispozitiv care genera miros de pâine caldă. Experimentul a durat o lună, iar în urma acestuia s-a dovedit că standul unde mirosea a pâine a vândut cu 36% mai mult decât celălalt, povestește Feliciu Paraschiv, șeful Paco în cadrul conferinței „Performanta IMM: Bani, Idei, Actiune”, organizată de Risco. În România există o singură companie care a montat astfel de dispozitive în două mall-uri.

În același timp,  Feliciu Paraschiv explică și faptul că prețurile electronice din lanțurile de magazine măresc eficineția și profitul companiei. Conform spuselor sale, în viitorul foarte apropiat ne putem aștepta să vedem în cât mai multe magazine prețuri electronice. „Acestea au fost făcute pentru ca în ora de vârf să se schimbe prețurile, sau în zilele din apropeirea Sărbătorilor. Prin două clickuri ai scăzut sau crescut prețurile”, conchide el.