Cum încearcă Ministerul Comunicaţiilor să extindă accesul la internet? Apelează la Patriarhie

România ocupă poziţia a patra în lume şi primul loc în Europa după viteza medie a conexiunilor la internet, însă atunci când vine vorba de rata de penetrare jumătate dintre români nu au acces la internet.

"Trebuie să faceţi multe domnule ministru şi este foarte important ca cei mai mulţi cetăţeni să beneficieze de serviciile de Internet. La ora actuală, 26% din populaţia Europei nu beneficiază de conexiune la Internet, în timp ce în România 54% din populaţie nu are acces la acest serviciu, ceea ce este un lucru inacceptabil. Trebuie să ne concentrăm pe rezolvarea acestei probleme", declara  în luna iulie Neelie Kroes, vicepreşedintele Comisiei Europene responsabil cu Agenda Digitală.

"Încearcăm să extindem accesul la internet pe teritoriul României prin toate mijloacele posibile. Am chemat în ajutor Patriarhia pentru ca românii să aibă acces la internet şi să înveţe ce înseamnă tehnologia",  a declarat Diana Voicu, directorul Unităţii de Management a Proiectului, din cadrul Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale la prima conferinţă INET din Europa de Est, organizată de Internet Society.

"O cercetare de piaţă efectuată în 2010 a arătat că românii de la sate nu ştiu ce este internetul şi nu au niciun interes să îl folosească", potrivit lui Iosif Octavian Popa, consilier al preşedintelui autorităţii de reglementare în comunicaţii (ANCOM).

"Ca profil al pieţei ar putea fi simplu să spunem că suntem o piaţă subdezvoltată, dar nu este aşa. Avem printre cele mai mari viteze la internet din lume, suntem prima ţară din UE la viteza de internet. Preţurile sunt cele mai mici din Europa şi nu preţul este cel care îi determină pe oameni să nu acceseze internetul, ci mai degraba lipsa computerelor. Înainte să aderăm la Uniunea Europeană aveam o rata de penetrare a internetului mai ridicată decât Grecia, Bulgaria sau Polonia, acum suntem pe ultimul loc în UE", a adăugat Popa.

În Europa, procentul celor care nu beneficiază de acces la internet este de doar 26%, faţă de 54% în România.

Care este viitorul Internetului?
"Probabil că în viitor vom avea frigidere şi maşini conectate la Internet. Cheia pentru promovarea obiectivelor din Agenda Digitală este un mediu concurenţial sănătos", a mai spus Popa.
Succesul Internetului în viitor depinde în mare măsură de deschiderea sa, de acces şi de transparenţă", a declarat Frederic Donck, director al Biroului European Regional al Internet Society.
"La Internet Society am făcut un exerciţiu foarte interesant: am realizat scenarii ale viitorului. Nu spunem că asta se va întâmpla, dar încercăm să descriem scenarii posibile, legate de cum ar putea arăta internetul, pe baza a ceea ce vedem astăzi. Pe scurt, am putea avea o lume compusă din diferite intraneturi. Am putea avea de asemenea o lume cu oameni care nu se vor putea conecta unii cu alţii deoarece folosesc platforme  închise. Acesta e sfârşitul internetului aşa cum îl ştim", a adăugat Donck.
<iframe width="640" height="360" src="https://www.youtube.com/embed/TARv0y-XspE" frameborder="0"
></iframe>Comisia Europeană a lansat în martie 2010 Strategia Europa 2020 pentru ieşirea din criză şi pregătirea economiei UE pentru provocările deceniului următor. Europa 2020 conturează o perspectivă care înglobează realizarea unui grad înalt de ocupare a forţei de muncă, crearea unei economii cu emisii scăzute de carbon, productivitate şi coeziune socială, obiective care urmează a atinse prin acţiuni concrete la nivelul UE şi la nivel naţional. Agenda Digitală pentru Europa este una dintre cele șapte inițiative-pilot ale Strategiei Europa 2020 și are ca scop definirea rolului motor esențial pe care utilizarea tehnologiei informației și comunicațiilor (TIC) va trebui să-l joace în realizarea obiectivelor Europei pentru 2020. Obiectivul acestei Agende este trasarea unui parcurs în scopul de a exploata la maximum potențialul social și economic al TIC, în special al internetului, care reprezintă un suport vital al activităților economice și sociale, fie că e vorba de afaceri, muncă, joacă, de a comunica sau a ne exprima liber. Implementarea cu succes a acestei Agende va stimula inovația și creșterea economică, ameliorând în același timp calitatea vieții de zi cu zi a cetățenilor și a întreprinderilor.
Cu peste 40.000 membri în întreaga lume, Internet Society (ISOC) este o organizaţie globală nonprofit fondată în 1992 care promovează standardele şi politicile pe baza cărora funcţionează internetul.