Consumatorii de gaze cu probleme la plata facturii pot conveni cu furnizorul plata în rate a debitelor. Lege ANRE

În noul Regulament de furnizare a gazelor, se prevede că un consumator cu dificicultăţi financiare poate cere furnizorului să i se reeşaloneze sumele scadente de plată. Furnizorul poate accepta sau refuza soluţia propusă în scris de client, sau poate veni cu propria variantă de rescadenţare. Odată cele două părţi puse de acord, lunile cu facturi mari la gaz pot fi plătite eşalonat în restul anului.

Consumatorii de gaze naturale cu probleme la plata facturilor, atât cele în curs cât şi cele restante, le pot solicita furnizorilor să accepte plata în rate a debitelor, potrivit noului Regulament, cu valoare de lege, pentru furnizarea gazelor naturale conceput de Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE). La capitolul Drepturile clienţilor, un paragraf precizează că aceştia pot „solicita furnizorului, în situația în care se confruntă cu dificultăți financiare la plata facturii, analizarea posibilității negocierii unui plan de eșalonare la plată a sumelor datorate". Acest drept nu figurează în regulamentul de furnizare a gazelor naturale aflat în vigoare. De el pot beneficia atât consumatorii casnici cât şi cei industriali.