RAPORTUL GLOBAL DE ANTREPRENORIAT AMWAY 2020 CONFIRMĂ CREȘTEREA INTERESULUI CĂTRE ANTREPRENORIAT. RESPONDENȚII SUBLINIAZĂ PUTEREA SOCIAL MEDIA ÎN ÎNCEPEREA ȘI SUCCESUL UNUI BUSINESS

Antreprenoriatul este în continuare extrem de atractiv pe tot globul, respondenții continuând să-și exprime atitudinea pozitivă și dorința puternică de a deține propria afacere. În ultimul deceniu, Amway a efectuat cercetări globale aprofundate pe această temă, examinând percepțiile și atitudinile consumatorilor față de antreprenoriat.

Potrivit raportului global din 2020, 68% dintre respondenți menționează că primul avantaj al unui antreprenor este abilitatea de a lucra la ceva care îl pasionează. Aceasta este urmată de abilitatea de a fi propriul șef (64%) și de a avea ocazia unor venituri suplimentare (62%). Acest lucru este valabil mai ales pentru respondenții sub 35 de ani, iar ponderile din România sunt similare celor globale.

 

Peste 75% dintre Romani isi doresc sa detina propria afacere

Raportul a arătat că 57% dintre respondenții la nivel mondial iși doresc să dețină propria afacere, fie acum, fie în viitor, iar în România procentul acestora se ridică la 75%. Împreună cu dezirabilitatea, raportul din acest an a examinat tipurile de afaceri pe care oamenii sunt interesați să le urmărească (vânzare tradițională, vânzări directe, social selling, freelancing, franchising, social influencer, etc) și abilitățile și resursele de care au nevoie pentru a avea succes. Respondentii din România s-au declarat interesați în proporție mare de e-commerce – 65% și freelancing și dezvoltarea afacerii lor folosind canalele social media în proporție de 67%.

 

Social media este potrivita pentru promovarea afacerii lor, declara 75% dintre respondentii Romani

În general, respondenții consideră impactul rețelelor de socializare pozitiv asupra afacerilor. În România 71% dintre respondenți declară că își vor folosi propria rețea socială dacă vor începe o afacere, comparativ cu 61% la nivel global. Cu toate acestea, aproximativ 1/3 dintre respondenți nu cred că au o rețea suficient de mare pentru a-și promova în mod eficient afacerile. Acest lucru este valabil mai ales pentru persoanele în vârstă, deoarece cei cu vârsta sub 35 de ani sunt mai predispuși să-și promoveze afacerea prin intermediul rețelelor sociale, comparativ cu omologii lor peste 35 de ani.

 

In jur de 63% declara ca detin abilitatile necesare pentru a fi antreprenor insa 30% se tem ca nu detin resursele necesare

Începerea unei afaceri necesită identificarea abilităților și resurselor necesare pentru a genera succes. Dintre cei chestionați, la nivel global mai mult de jumătate (52% nivel global și 63% România) dintre respondenți consideră că posedă abilitățile necesare pentru a începe o afacere, cu toate acestea, doar 35% la nivel global și 30% în România declară că au resursele necesare pentru a face acest lucru. În România această constatare indică oportunitățile de creștere pentru a umple golurile de calificare și pentru a spori accesul la resurse, ceea ce face antreprenoriatul mai fezabil.

Studiul din acest an reafirmă sănătatea globală a antreprenoriatului și demonstrează perspective și oportunități cheie pentru potențialii proprietari de afaceri, cei mai interesați de aceste oportunități fiind în special femeile și cei cu vârsta sub 35 de ani. Se așteaptă ca această tendință să crească în anii următori, creând noi oportunități de a cultiva antreprenoriatul.