Companiile care oferă asigurări auto în România pierd zilnic în medie 15.000 de euro

Companiile care oferă asigurări auto pe piaţa românească pierd, în medie, 15.000 de euro pe zi, a declarat miercuri, directorul de dezvoltare al companiei Asisoft, Maria Boghian, la Forumul Internaţional de Asigurări FIAR, de la Braşov.

Estimările reprezentanţei Asisoft iau în calcul datele Uniunii Naţionale ale Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare /UNSAR/, conform cărora pierderea medie la companiile de asigurări care activează în România a crescut de la 2,7 milioane euro, în 2007, la peste 6 milioane de euro, şi faptul că asigurările auto reprezintă peste 50% din piaţa locală de asigurări.

Asisoft furnizează soluţii informatice companiilor de asigurări pentru prevenirea fraudelor la subscriere în cazul asigurărilor auto. Firmele care utilizează aceste aplicaţii (circa 40% din piaţa asigurărilor CASCO) au reuşit în 2013 să identifice şi să respingă la asigurare maşini însumând fraude potenţiale de 75 milioane euro, a precizat Boghian.

Reprezentantul Asisoft a menţionat că parcul auto românesc, de 5 milioane de vehicule, a îmbătrânit în primul trimestru din 2014, în pofida creşterii vânzărilor de automobile noi, de la o vârstă medie de 10,2 ani la 10,7 ani. De asemenea, vârsta medie a maşinilor asigurate CASCO în România a urcat de la 6,7 ani la 7,2 – 7,3 ani.

'Clienţii asiguratorilor din România au maşini prea vechi ca să mai aducă prime mari în buzunarul asiguratorilor', a mai spus Boghian.

SURSA: Agerpres