Cât cheltuieşte Samsung pe publicitate şi marketing

Compania sud-coreeană Samsung, lider mondial pe piaţa de telefoane mobile şi unul dintre cei mai mari producători de electronice din lume, cheltuieşte anual pe publicitate şi marketing mai mult decât Apple, Coca-Cola, Microsoft şi HP la un loc.

Samsung a cheltuit anul trecut 4,3 miliarde de dolari pe publicitate şi 5,4 miliarde de dolari pe marketing şi promovare, conform unui raport al companiei sud-coreene ETrade Supply. Aceste sume sunt colosale, iar cei de la Fortune spun că Samsung cheltuieşte pe reclamă mai mult decât Apple, Coca-Cola, Microsoft şi HP la un loc.

Samsung a înregistrat în primul trimestru al acestui an un proft net de 6,5 miliarde de dolari. Profitul diviziei de telefonie mobilă a Samsung a crescut cu 56% în primul trimestru din 2013, la 6.510 de miliarde de woni, fiind cel mai ridicat profit de când grupul sud-coreean a reorganizat divizia.

Compania de cercetare de piaţă IDC estimează că Samsung a livrat 70,7 milioane de smartphone-uri în perioada ianuarie-martie 2013, în creştere cu 61% faţă de perioada similară din 2012, ajungând la o cotă de piaţă de 33%. Rivala Apple a vândut 3,74 milioane de modele iPhone iar cota sa de piaţă a scăzut de la 23 la 17%, arată datele IDC.

Performanţa solidă a Samsung pe segmentul telefoniei mobile a compensat declinul cererii pentru televizoare şi vânzările mai slabe de monitoare.