Cât au cheltuit chinezii în 13 ore de Black Friday

Cel mai mare retailer online din China, Alibaba Group Holding Ltd, a depăşit recordul de anul trecut cu ocazia Zilei Celibatarilor, sărbătorită în China la 11 noiembrie, înregistrând vineri vânzări de 168,269 miliarde de yuani (25,4 miliarde de dolari), în creştere cu 42,6% faţă de nivelul din 2016, transmit EFE şi Reuters.

Conform datelor provizorii, au fost făcute peste 800 de milioane de comenzi, majoritatea (90%) prin intermediul telefoanelor mobile. Din totalul achiziţiilor, 40% aparţin brandurilor internaţionale.

Deşi majoritatea achiziţiilor au fost efectuate în China, au existat tranzacţii în 225 de ţări. Alibaba, care a lansat în 2009 Ziua Celibatarilor, este prezentă în multe state datorită platformei sale AliExpress.

Obiectivul Alibaba la cea de-a noua ediţie a Zilei Celibatarilor era să-şi depăşească recordul de anul trecut iar compania a avut nevoie de doar 13 ore pentru a atinge vânzările record din 2016, de 17,73 miliarde de dolari.
   La Ziua Celibatarilor au participat anul acesta 140.000 de branduri (din care 60.000 internaţionale) cu peste 15 milioane de produse.

      ‘Suntem foarte încântaţi să vedem cum evenimentul a fost şi anul acesta un succes. Cifrele nu sunt atât de importante pentru noi, încercăm să facem un compromis între stilurile de viaţă ale clienţilor şi schimbarea obiceiurilor lor de cumpărături’, a afirmat şeful Alibaba, Daniel Zhang.
     

”Acesta este un eveniment important pentru China şi pentru economia ţării. De Ziua Celibatarilor, shoppingul este un sport, este distracţie”, a afirmat Joseph Tsai, cofondator şi vicepreşedinte al Alibaba.

Acesta a adăugat că vânzările online ale firmei vor creşte semnificativ datorită majorării veniturile disponibile ale celor peste 300 de milioane de consumatori chinezi din clasa de mijloc.

China sărbătoreşte în fiecare an la 11 noiembrie, Ziua Celibatarilor, care a devenit totodată şi cea mai importantă zi de cumpărături online, un fel de replică combinată la Black Friday şi Cyber Monday. În China, legătura dintre oamenii singuri şi această zi de 11 noiembrie (11.11) este dată de cifra ‘1’, care face trimitere la singurătate, iar sărbătoarea este un fel de replică la adresa Valentine’s Day. Burlacii chinezi obişnuiesc să organizeze petreceri în această zi, pretext folosit pentru a-şi căuta un partener sau o parteneră. Alţi retaileri au început să extindă conceptul în Hong Kong şi Taiwan.AGERPRES