Capital Play. Românii sunt tot mai convinși că „în vin este adevărul”. Cât costă să faci turism viticol la noi în țară

Vin sărbătorile, iar vinul este compania potrivită pentru bucatele alese. Licoarea zeilor este tot mai apreciată de români, dar încă învăţăm cum să o savurăm, a constatat Alina Iancu, fondatoarea CrameRomania.ro, invitată în emisiunea online de business Capital Play.

A început să caute și să viziteze cramele din România încă din 2011. Între timp, Alina Iancu a dezvoltat CrameRomania.ro (singura bază de date bilingvă – română şi engleză – a cramelor din România), Revino.ro (agregator de tip Trip Advisor al cramelor și magazinelor specializate de vinuri – vinoteci și restaurante – din țară) şi salonul de vinuri ReVino – Descoperă vinurile din România, proiecte ce promovează cramele mici și mijlocii din România din prisma turismului viticol și vinurilor premium pe care acestea le produc.

”Ritmul de dezvoltare al turismului viticol este unul lent, dar mergem în direcția bună”, e optimistă Alina Iancu. Antreprenoarea a identificat în jur de 200 de crame în România, iar 75 dintre ele sunt deschise turismului viticol. De exemplu, prețul mediu pentru degustările dintr-un weekend la o cramă, cu transport, cazare și mese incluse, ajunge la 150 de euro de persoană.

O sticlă de vin bun, subliniază Alina Iancu, costă în magazine între 30 şi 50 de lei, iar când vine vorba de preferințe, mai ales vinurile roșii sunt pe placul românilor.

Aflați povestea de business a CrameRomania.ro şi Revino.ro, dar și cum să vă bucurați de un vin de calitate din interviul video ataşat.