Bilanț Vodafone: 9,1 milioane de clienți și venituri de 174 milioane de euro

Compania Vodafone România a înregistrat o creştere de 5,1% a veniturilor din servicii în ultimul trimestru din 2015, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2014, până la 173,9 milioane euro, iar numărul clienţilor - utilizatori ai serviciilor mobile, ai serviciilor de voce şi internet fix şi m2m - a ajuns la 9,101 milioane la 31 decembrie 2015, în creştere cu 496.723 faţă de perioada similară a anului precedent, potrivit rezultatelor raportate de Vodafone Group Plc.

Din numărul total de clienţi, 8,463 milioane sunt utilizatori ai serviciilor mobile. La 31 decembrie 2015, abonaţii serviciilor Vodafone reprezentau 41% din baza de clienţi, iar utilizatorii cartelei Vodafone – 59%. Numărul utilizatorilor serviciilor pre-plătite a scăzut cu 0,3 puncte procentuale faţă de trimestrul anterior.

Consumul de date mobile a crescut cu 129,2% în trimestrul încheiat la 31 decembrie 2015, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Rata de penetrare a smartphone-urilor în baza de utilizatori a crescut cu 8,4 puncte procentuale în trimestrul încheiat la 31 decembrie 2015, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, iar vânzările de smartphone-uri au crescut cu 44%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. 

Vodafone România este o divizie a Vodafone Group Plc., unul dintre cele mai mari grupuri de telecomunicaţii mobile din lume, care oferă o gamă de servicii ce include voce, mesaje, date şi comunicaţii fixe. Vodafone are divizii în 26 de ţări, 57 de reţele partenere în întreaga lume şi operaţiuni de broadband fix în 17 ţări. La 31 decembrie 2015, Vodafone avea 461 milioane de utilizatori ai serviciilor mobile şi 13 milioane de utilizatori ai serviciilor de broadband fix. 

Vodafone România raportează rezultatele financiare în funcţie de anul fiscal britanic, care începe la 1 aprilie şi se încheie la 31 martie. Rezultatele raportate corespund celui de-al treilea trimestru al anului financiar în curs (2015-2016).

Sursa: Agerpres