UPDATE: Din 2013 circulăm pe autostradă de la Nădlac la Sibiu, promite Anca Boagiu

Premierul Emil Boc şi ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, vor participa astăzi la deschiderea lucrărilor la şantierul autostrăzii Orăştie – Sibiu, lotul 2.

Ministrul Transporturilor a declarat, astăzi, că din primăvara anului 2013 vom putea circula pe autostradă de la Nădlac până la Sibiu, parte a coridorului IV paneuropean. Cel mai avansat tronson este cel dintre Arad şi Timişoara, care urmează să fie deschis circulaţiei peste o lună de zile.
“De la Nădlac la Sibiu se va circula, cel mai târziu, în primăvara lui 2013”, a spus ministrul Anca Boagiu.

Prezentă în zona în care se construieşte o variantă de ocolire între Deva şi Orăştie, Anca Boagiu a apreciat că lucrările la acest segment vor putea fi terminate anul viitor, deoarece o parte din finanţare este asigurată din fonduri europene nerambursabile obţinute prin Programul ISPA – un program de preaderare.

‘Ritmul este bun aici. E păcat că, ani în şir, nu s-a întâmplat ceea ce ar fi trebuit să se întâmple, dar am convingerea fermă că anul viitor va fi finalizată lucrarea, pentru că pe acest contract discutăm despre o finanţare ISPA care vine din perioada de preaderare pentru care, anul trecut, prin negocieri, am obţinut de la Comisia Europeană prelungirea termenului de execuţie’, a spus Anca Boagiu.

Ministrul Transporturilor a arătat că pe şantierul tronsonului de autostradă Deva – Orăştie sunt angajaţi deja 400 de oameni, apreciind că astfel de lucrări contribuie la crearea de noi locuri de muncă şi la menţinerea celor existente.

Varianta de ocolire Deva – Orăştie, de pe traseul autostrăzii Nădlac – Sibiu, beneficiază de o finanţare în valoare de 177,92 milioane euro, din care contribuţia Comisiei Europene se ridică la 108,91 milioane euro, iar cea a Guvernului României este de 69 milioane euro, fără TVA. Lungimea tronsonului este de 32,5 kilometri, cu două benzi pe sens. Pe traseul acestuia vor fi construite 21 de poduri şi pasaje, cel mai mare fiind podul peste râul Mureş care va avea o deschidere de 720 de metri.

Legătura cu reţeaua existentă de drumuri va fi asigurată prin două noduri rutiere provizorii situate la Deva şi Orăştie şi un nod rutier proiectat la est de oraşul Simeria.
Start la construcţia unei noi autostrăzi
Tronsonul de autostradă între Sibiu şi Orăştie a fost atribuit în primăvara acestui an în urma organizării de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a unor licitaţii internaţionale. Acest tronson a fost împărţit în patru loturi după cum urmează:
Lotul 1 de la kilometrul 0 la km 24,1, contractul fiind atribuit companiei Strabag;
Lotul 2, de la km 24,1 + la km 43,85, contractant asocieerea formată din Straco Grup, Studio Corona şi Civil Engineering
Lotul 3, de la km 43+855 la  km 65+96, constructor Impregilo;
Lotul 4, de la km 65+965 la km 82+070, contractant fiind asocierea formată din Astaldi, Euro Construct Trading şi Astalrom.

“Durata de proiectare este de 120 zile pentru fiecare din cele 4 loturi, cea de execuţie de 540 zile, urmate de o perioadă de garanţie de 1460 zile”, conform CNADNR.

Aşa cum se poate vedea constructorul tronsonului ale cărui lucrări urmează să fie inaugurate astăzi este asocierea formată din Straco Grup, Studio Corona şi Civil Engineering. Valoarea contractului este de 377,78 milioane de lei, fără TVA, contribuţia statului fiind de 56,66 milioane de lei, restul fiind fonduri europene. Contractul a fost semnat la începutul lunii iunie, constructorul având la dispoziţie 18 luni pentru a finaliza lucrările.

În urmă cu aproximativ trei săptămâni, cei doi oficiali au fost prezenţi şi la ingurarea lucrărilor de pe alte tronsoane de pe coridorul IV şi anume: Nădlac – Arad Lotul 1 şi Lotul 2, Timişoara-Lugoj Lot 1 şi Orăştie-Sibiu Lot 4.

Autostrada Nădlac – Arad Lot 1: km 0+000 – km 22+218, contract de proiectare şi execuţie în valoare de 115.8 milioane euro (inclusiv TVA) încheiat cu Asocierea Romstrade – Monteadriano Engenharia e Construcao – Donep Construct. Proiectul cuprinde construcţia a 22,18 km de drum cu profil de autostradă, a 5 poduri, 6 pasaje, 16 podeţe şi a unui nod rutier.

Autostrada Nădlac – Arad Lot 2: km 22+218 – km 38+882, contract de proiectare şi execuţie în valoare de 124.45 milioane euro(inclusiv TVA) încheiat cu ALPINE Bau GmbH. Proiectul cuprinde construcţia a 16,98 km de drum cu profil de autostradă, a 3 poduri, 7 pasaje şi a 2 noduri rutiere.

Autostrada Timişoara-Lugoj Lot 1: km 44+500 – km 54+000, contract de proiectare şi execuţie în valoare de 63,6 milioane euro (inclusiv TVA) încheiat cu Asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Carena SpA Impresa di Costruzioni. Proiectul cuprinde construcţia a 9,50 km de drum cu profil de autostradă, a 4 poduri, 6 pasaje peste autostradă şi a unui nod rutier.
Autostrada Orăştie-Sibiu Lot 4: km 65+965 – km 82+070, contract de proiectare şi execuţie în valoare de 146,6 milioane euro(inclusiv TVA) încheiat cu Asocierea Astaldi SpA – Euroconstruct Trading 98 SRL – Astalrom SA. Proiectul cuprinde construcţia a 16,10 km de drum cu profil de autostradă, a 4 pasaje peste autostradă, 2 pasaje peste CF, 2 poduri, 2 noduri rutiere, 2 viaducte metalice peste văi şi drumuri forestiere şi a primului tunel pe autostradă din România (km 71+870 – 72+210).