Traningurile multinaționalelor din România s-au mutat în Bulgaria

Numărul de evenimente organizate de companii româneşti în locaţiile Melia Hotels International de pe litoralul bulgăresc a crescut cu peste 30% în 2012 faţă de anul anterior, cele mai mari creşteri fiind înregistrate în hotelurile de cinci stele Melia Grand Hermitage și Sol Nessebar Palace.

 

"Firmele din România care anul trecut au ales locaţiile noastre din Bulgaria pentru desfăşurarea unor evenimente sau training-uri sunt printre cele mai mari companii din domeniile medical şi farmaceutic, IT, producţie, bancar, producţie media etc. De altfel, numărul total de evenimente găzduite de Melia Hotels International în Bulgaria a crescut continuu în ultimii trei ani", a arătat Maria Shishkova, Director de Marketing şi Vânzări Melia Hotels International- Bulgaria .

Melia Hotels International operează 300 de hoteluri în 30 de ţări, fiind  al treilea mare lanţ hotelier din Europa şi al doisprezecelea ca mărime în lume. În Bulgaria, reţeaua operează hotelul Melia Grand Hermitage (5 stele) în Nisipurile de aur, Sol Luna Bay Resort (4 stele) în Obzor şi, respectiv, complexul Sol Nessebar Resort (care cuprinde trei hoteluri de 4 şi 5 stele) situat aproape de orașul istoric Nessebar, una dintre cele mai vechi localităţi din Europa, aflată pe lista patrimoniului mondial UNESCO. Locaţiile Melia Hotels International din Bulgaria cumulează cca 2.000 de camere, ceea ce reprezintă peste 35% din capacitatea lanţurilor hoteliere internaţionale de pe litoralul bulgăresc.

Melia Grand Hermitage a găzduit în 2011 cu 61% mai multe evenimente ale companiilor din România faţă de 2010, iar în 2012 numărul acestora a crescut cu încă 39% comparativ cu anul precedent. Majoritatea companiilor au fost din domeniile farmaceutic, cosmetice şi audit-consultanță financiară.

Complexul Sol Nessebar a fost ales în 2011 de 53% mai multe companii româneşti (sau sucursale ale firmelor străine în România) decât în 2010, iar anul trecut numărul acestora a înregistrat o creştere suplimentară de 47%; majoritatea companiilor respective activează în domeniile farmaceutic, IT şi comerţ.

În ceea ce priveşte Sol Luna Bay din Obzor, în 2012 şi 2011, hotelul a găzduit cu 5%, respectiv cu 10% mai multe evenimente şi training-uri ale firmelor din România decât în anii precedenţi.

"Nu doar firme din România aleg locaţii pe litoralul bulgăresc pentru evenimentele lor, ci şi companii din alte ţări. Astfel, în ultimii ani, un număr în creştere de firme din Rusia, Austria, Franţa, Liban şi Marea Britanie au ales hotelul Melia Grand Hermitage din Nisipurile de Aur; în complexul Sol Nessebar am avut multe evenimente ale unor firme din Polonia, Germania, Ungaria, Belgia, iar Sol Luna Bay a găzduit  evenimentele unor firme din Cehia", a precizat Maria Shishkova.

În general, evenimentele organizate în locaţiile Melia Hotels International din Bulgaria de către firmele româneşti au fost destinate unui număr de cca 150 de persoane fiecare şi s-au desfăşurat în weekend-uri.

"Pentru anul curent ne aşteptăm ca segmentul clienţilor business să crească în continuare, în tendinţa ultimilor ani; avem, în acest sens, inclusiv sprijinul firmelor bulgăreşti care organizează diferite activităţi recreative pentru participanţii la evenimente, întrucât zonele verzi largi care înconjoară majoritatea facilităţilor de cazare şi conferinţe permit susţinerea multor sporturi sau jocuri în plus faţă de cele specifice plajelor şi mării, iar organizatorii români sesizează aceste oportunităţi şi doresc să profite de ele. Ne aşteptăm ca în 2013 să găzduim cu cel puțin 30% mai multe evenimente ale firmelor din România comparativ cu anul precedent", a arătat Maria Shishkova.