Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

IT & C

Concurenţa: Ofertele telecom includ un număr de minute suficient de mare încât să acopere nevoile de comunicare ale utilizatorilor

Autor: | | 0 Comentarii

Consiliul Concurenței a constatat că operatorii de telefonie au implementat angajamentele asumate în cadrul investigaţiei privind o posibilă discriminare a tarifelor de terminare a apelurilor (practicate pe piaţa de gros faţă de nivelul tarifelor serviciilor de terminare a apelurilor autofurnizate), iar acestea au produs efectele urmărite, respectiv au înlăturat îngrijorările concurenţiale care au condus la declanşarea acesteia.

Autoritatea de concurenţă a monitorizat atât implementarea angajamentelor, cât şi evoluţiile înregistratei şi a remarcat o îmbunătăţire a mediului concurenţial pe pieţele serviciilor de comunicaţii electronice mobile, în particular, în cazul serviciilor de telefonie mobilă.

Astfel, începând cu decembrie 2015, ofertele comerciale ale companiilor Orange, Vodafone, Telekom şi RCS&RDS includ un volum mai mare de servicii faţă de perioadele precedente, aceasta tendinţă continuând şi în prezent.

Numărul de minute naţionale incluse în oferte a crescut în mod considerabil, în general, pentru acelaşi prag tarifar, operatorii dublând sau triplând numărul de minute naţionale, precum şi volumul de trafic de date (Internet), iar pentru unele praguri tarifare (în jurul a 10 euro), operatorii au oferit număr nelimitat de minute naţionale în limitele unor niveluri de tarif identice sau similare. În prezent, ofertele existente includ un număr de minute (atât on-net, cât şi off-net) suficient de mare încât să acopere şi chiar sa depăşească nevoile medii de comunicare ale utilizatorilor raţionali. Se remarcă ponderea din ce în ce mai mare a ofertelor care nu fac diferenţiere între traficul on-net şi off-net – la nivelul operatorilor mobili investigaţi.

De asemenea, s-a constatat o scădere semnificativă a numărului de utilizatori de servicii pe bază de cartele preplătite (pre-paid) în 2015 şi 2016 şi o creştere a numărului de utilizatori pe bază de abonament (post-paid). Aceasta tendinţă poate fi explicată atât prin renunţarea unor utilizatori la folosirea mai multor cartele SIM, de la operatori diferiţi, întrucât această practică nu mai este justificată în contextul scăderii tarifelor apelurilor către toate reţele naţionale (off-net) şi a creşterii semnificative a volumului beneficiilor (minute off-net) incluse în ofertele comerciale, cât şi prin migrarea unor utilizatori de servicii pe bază de cartele preplătite către ofertele atractive de post-paid lansate de operatori pe piaţă;

Comportamentul utilizatorilor de servicii de telefonie mobilă din perspectiva traficului on-net şi off-net realizat indică faptul că aceştia nu resimt nicio barieră în realizarea de apeluri. Mai mult, au fost evidenţiate o serie de indicii privind reducerea barierelor relevante pentru consumatorul de servicii de telefonie mobilă:

 

Numărul semnificativ de utilizatori ce se transferă între operatori arată lipsa unei bariere semnificative la transfer, fapt de natură să accentueze concurenţa dintre operatorii de telefonie mobilă (RCS & RDS a atras cele mai multe portări în cadrul reţelei.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro