Rămasă, în urma divorţului, doar cu Class Mob, fosta divizie de mobilier de lux a grupului de firme Mobexpert şi convinsă că banii care stau degeaba nu fac pui, Camelia Şucu s-a aruncat în mai multe proiecte de investiţii. Numai în ultimii trei ani a pus la bătaie 3,5 mil. de euro în Piaţa de Gros Abundia, a mai dat o jumătate de milion de euro şi pentru concept store-ul Iconic Food Wine & Design şi, recent, a investit 150.000 de euro în relocarea showroom-ului Class Living din Pipera (1.900 mp) într-un spaţiu de aproape patru ori mai mic, în Bulevardul Aviatorilor.  

Consideră antreprenoarea vreuna din investiţiile pe care le-a făcut până acum un eşec? „În primul rând, a învăţa să-ţi asumi şi eşecul sau nereuşita face parte din deşteptăciunea antreprenorului şi din curajul lui. Un eşec a fost faptul că am crezut poate prea mult în revigorarea economiei României într-un termn mai scurt. Îmi pare rău şi că n-am făcut mai devreme această relocare a Class Living”, răspunde ea. În rest, „nu consider niciuna dintre investiţii că sunt la mometul acesta eşec. Dacă faptul că n-am ales să stau liniştită şi m-am băgat în atâtea lucruri e considerat un eşec de alţii, eu nu sunt de acord. Din contră. E motorul care mă ţine atât de bine sănătoasă şi frumoasă”, completează Camelia Şucu.
      
Din 2009 încoace, vinde mult mai puţină mobilă de lux decât îşi închipuise. O dovedeşte situaţia financiară a companiei: de la opt milioane de euro în 2008, afacerile i-au scăzut sub un milion de euro, anul trecut. Mai mult, businessul ei cu mobilă de lux a înregistrat, în 2012, pierderi de peste un milion de euro.

„Luxul a suferit mult, în aceşti ani de criză. E un consum mult mai redus. Înainte de 2008 un consumator era dispus să cheltuie cel puţin 15% din valoarea apartamentului pentru a-l mobila, acum e mult mai puţin”, admite ea. Antreprenoarea speră că cele patru luni de funcţionare ale noului showroom din 2013 să-i aducă încasări de circa 600.000 de euro.

Dar aceasta nu este singura relansare pe care a făcut-o Camelia Şucu anul acesta: la sfârşitul lui februarie a redeschis Iconic Food Wine&Design, un concept store ce adăposteşte, la parterul unei vile cochete, din Aleea Alexandru, un showroom cu piese de mobilier semnate de designeri celebri, un winebar şi un restaurant cu un concept culinar propriu, creat în jurul esteticului. Cui îi place scaunul pe care stă în timp ce mănâncă, de exemplu, poate să plece cu el acasă. Totul e de vânzare. Mai mult, o altă afacere s-a născut şi creşte în Iconic: de curând, Camelia Şucu – absolventă de Medicină – a început să vândă sucuri proaspete din legume şi fructe (Iconic Juices&Detox), dar şi meniuri produse pe bază de salate şi supe, eficiente pentru slăbit şi detoxifiere; reţetele au fost create chiar de ea, împreună cu sora ei, medicul nutriţionist Cristina Mirică, terapeut la clinica DelMar.

Cum ideea a prins în piaţă şi comenzile cresc pe zi ce trece, antreprenoarea merge şi mai departe cu implementarea: „În noiembrie vom scoate un concept mult mai amplu, nu numai de cocktailuri şi nu numai de detox, ci un întreg meniu de mâncare sănătoasă, plus un meniu special pentru copii, şi toate pot fi comandate şi online.

Sub umbrela Iconic Health o să fim prezenţi şi în diverse puncte de distribuţie”, dezvăluie Camelia Şucu. De altfel, una dintre liniile cele mai importante de afaceri ale antreprenoarei constă în prezenţa cu cornere Iconic Health în săli de sport , în spa-uri, în spitale private, şi deja negociază pentru puncte de desfacere şi în două malluri din Capitală, discuţii care speră să se concretizeze chiar anul acesta. „Pofta a venit mâncând şi dacă iniţial aveam o cerere lunară de 5.000 de unităţi (cocktailuri sau meniuri), vrem să ajungem, anul viitor, la o distribuţie de minimum 15.000 unităţi pe lună”, estimează ea.