Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

HI-TECH

Vrei sa îţi deschizi un magazin online. Iată ce trebuie să ştii!

Autor: | | 1 Comentarii | 7037 Vizualizari

Calculul de rentabilitate se numără printre cele mai importante ingrediente de care depinde succesul sau eșecul unui start-up online.

 Pe lângă investiţia propriu-zisă în construcţia magazinului, marketarea lui şi stocul de marfă, la fel de importante sunt costurile generate de blocarea banilor în stoc, operarea magazinului sau managementul conţinutului, potrivit informaţiilor Frisbo, prima platformă de e-fulfillment din România.

Conform specialiştilor Frisbo, majoritatea antreprenorilor care îşi propun să lanseze un magazin virtual, pornesc din entuziasmul unei idei, ca abia mai apoi să descopere că profitabilitatea este minimă, neexistând calcule în spate care să ţină cont de toate costurile.

„Luaţi în calcul nu numai costurile de a construi şi de a marketa site-ul, dar şi costurile generate de blocarea banilor în stoc, operarea magazinului, servere, ambalaje, retururi sau managementul conţinutului - imagini de produse, texte. Dacă magazinul este unul de fashion, de exemplu, retururile pot sări uşor de 10% din totalul comenzilor. Abia dupa ce ai cifrele pe masă, te apuci de construcţia efectivă a magazinului online”, explică Bogdan Colceriu, CEO Frisbo.

Potrivit acestuia, tot la început de drum se vor lua şi deciziile de business, la nivelul furnizorilor, constituirea stocului propriu de marfă, depozitare şi transportare. Când toate aceste procese sunt puse la punct, este rândul deciziilor tehnice, de la platforma pe care se va construi site-ul, găzduirea magazinului, integrarea cu un ERP, curierul sau operatorul de plăţi. Abia când business-ul şi operaţionalul magazinului online sunt puse la punct, urmează popularea magazinului cu produse, marketarea şi managementul acestuia.

Minim 3 luni: Timpul necesar pentru a rula valoarea întregului stoc de marfă

Una dintre cele mai importante întrebări, pe care orice investitor într-un start-up online trebuie să o ia în calcul, este cum se asigură că investiţia este gestionată eficient. Deşi nu există o formulă sau o regulă general valabilă, fiecare model de business având particularităţile lui, bugetele de marketing şi cel de operaţiuni sunt de cele mai multe ori cele mai predictibile.

„Sunt rare cazurile în care bugetul de marketing scade sub 10% din cifra de afaceri. Și mai rare sunt cazurile în care procesul operaţional scade sub 10%. Rotaţia stocurilor poate diferi extrem de mult, însă nu este ceva nefiresc să te aştepţi să ai rotaţie de stoc de peste 100 de zile. Asta înseamnă că este posibil să ai nevoie de minim 3 luni pentru a rula valoarea întregului stoc”, afirmă CEO-ul Frisbo.

n alt aspect important care poate defini succesul unui magazin online pe termen mediu şi lung este fidelizarea şi comunicarea cu clienţii, prin asigurarea unui feedback eficient care să se regăsească în performanţele de business.

Este adevărat că atunci când magazinul încă nu există decât „pe hârtie”, să afli date despre potenţialii clienţi nu este uşor. Online-ul românesc, însă, faţă de alte industrii, beneficiază de nişte studii şi cifre publicate anual, care te pot ajuta să îţi dimensionezi piaţa. Mai mult, explică Bogdan Colceriu, există unelte gratuite, precum Google Trends, care te ajută să vezi volumul căutarilor pentru categoria de produs pe care o vinzi.

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


Fii informat cu Capital!