În cadrul aşa-numitului Pact pentru Viitor, Volkswagen intenţionează să desfiinţeze până în anul 2025 aproximativ 23.000 de locuri de muncă aflate în Germania. Cifrele au fost confirmate de conducerea uzinei din Wolfsburg. Desfiinţarea va fi flancată de măsuri de protecţie socială, cum ar fi pensionarea însoţită de lucru cu program redus. La nivel global vor fi desfiinţate până la 30.000 de locuri de muncă. În prezent, VW are în întreaga lume 624.000 de angajaţi, dintre care 282.000 în Germania.

Patronatul şi sindicatele au convenit de asemenea investiţii noi pentru asigurarea competitivităţii în viitor. În urma acestora vor fi create 9000 de noi locuri de muncă, astfel că numai 14.000 de locuri de muncă vor fi complet desfiinţate. Herbert Diess, manager VW a subliniat: "Acest pact reprezintă pentru concern un mare pas înainte, cu siguranţă este unul din cele mai importante din istoria companiei".

"VW trebuie să câştige iarăşi bani rapid"

Până acum, VW nu a fost pregătit pentru transformări iar productivitatatea muncii nu a crescut conform graficelor. În privinţa profiturilor oferite acţionarilor, VW se află cu mult în urma concurenţei. Diess a explicat: "VW trebuie să câştige iarăşi bani rapid şi să se pregătească pentru provocările viitorului. Vom micşora de asemenea echipa". Reduceri vor fi operate şi în străinătate, fiindcă "în numeroase regiuni nu suntem profitabili". Reducerea birocraţiei şi desfiinţarea competenţelor duble, însoţite de o nouă strategie de marketing constituie alte elemente ale pactului pentru viitor.

VW intenţionează să-şi micşoreze costurile de producţie până în 2020 cu 3,7 miliarde de euro anual. Totuşi, capacităţile de producţie vor fi menţinute în totalitate.

Pact pentru viitor încheiat între patronat şi sindicate

Adoptarea Pactului pentru Viitor a fost premisa unui plan de investiţii până în anul 2021, care va fi analizat şi supus la vot vineri în cadrul Consiliului de Administraţie al VW. Volumul investiţiilor poate să atingă până la 100 de miliarde de euro. Fabricantul din Wolfsburg se confruntă în prezent cu mai multe probleme. Pe de-o parte, scandalul emsiunilor de noxe obligă VW să realizeze economii, pe de altă parte trebuie investite fonduri importante pentru digitalizare şi motorizări alternative.

Articol realizat de Deutsche Welle