Visa lansează, în premieră europeană, în România, serviciul de plăți instant Visa Direct, prin care clienții își pot primi banii înapoi în timp real atunci când returnează produse sau servicii achiziționate cu cardul online. Primul comerciant din Europa care a implementat serviciul Visa Direct este eMAG, cel mai mare retailer online din România.

“De peste 60 de ani, Visa inovează și dezvoltă noi modalități de a plăti în magazine și online. Suntem convinși că noul serviciu va fi primit cu entuziasm de consumatori și comercianți deopotrivă, datorită beneficiilor evidente pe care le oferă. Pentru consumatori este o modalitate sigură și mult mai rapidă de a-și primi banii înapoi, iar pentru comercianți este un avantaj concurențial important și un mod de optimizare a operațiunilor de back-office, demonstrând încă o dată avantajele incontestabile ale plății cu cardul față de numerar”, a declarat Cătălin Crețu, director general pentru România, Croația, Slovenia și Malta în cadrul Visa.

Mulţi români evită în continuare plata online a produselor. Aproximativ 80% din bunurile comandate online sunt achitate în numerar la livrare. Plățile online au înregistrat totuşi rate de creștere semnificative în România în ultimii ani, peste creșterea comerțului tradițional. De exemplu, plățile online cu carduri Visa în România au crescut cu 48% în 2018. Consumatorii care plătesc online beneficiază, de asemenea, de acces rapid și în deplină siguranță la contul lor bancar oriunde, oricând și fără costuri suplimentare, în timp ce plata în numerar presupune timp suplimentar pentru retragerea banilor de la ATM, iar în unele cazuri și comisioane pentru retragerea banilor din cont.