Care credeți că este cel mai de succes proiect implementat în 2020?

Viorel Ruse: Repoziționarea brandului First Bank este proiectul cu cea mai mare anvergură din 2020. A fost un proces vital și de impact, care a avut ecou în întreaga companie: succesul lui s-a regăsit în toate acțiunile întreprinse, plecând de la acțiunile de marketing sau de comunicare ce au ajuns la consumatori și până la acțiuni interne în care au fost implicați colegii mei din bancă.

Toate acestea într-o perioadă în care ne-am confruntat cu o provocare pandemică fără precedent în timpurile noastre moderne. Aveam în față o mare de necunoscut, nu știam care va fi impactul real al Covid-19 asupra obiceiurilor noastre cotidiene și asupra afacerilor, dar acest lucru nu ne-a oprit. Dimpotrivă, limitările de circulație sau de expunere pe care le-am experimentat cu toții, au impulsionat utilizarea canalelor digitale, lucru ce ne-a ajutat în implementarea strategiei Digital with a human touch. Poziționarea noastră este aceea de a oferi o nouă experiență de banking: servicii bancare de oriunde, indiferent că vorbim de efectuarea unei plăți sau de contractarea unui credit de nevoi personale. Luăm tot ce e mai bun din tehnologie și adăugăm o notă personală prin factorul uman, experiența unui bancher personal.

Acest „The American Way” asociat brandului First Bank presupune să fim smart, transparenți în comunicare și să găsim soluții simple cu resurse optime pentru a oferi ceea ce este mai bun clienților noștri.

Care este cel mai mare proiect din cariera dumneavoastră implementat în cadrul instituției în care activați în prezent?

Viorel Ruse:  Toate proiectele implementate in 2020 sunt importante, dar atunci când vorbim de mărime, lansarea aplicației de mobile & internet banking a reprezentat o ‚piatră de hotar’. Am avut un timp foarte scurt pentru pregătirea lansării, însă lucrul în echipă face întotdeauna diferența. Încă din faza de design, aplicația a avut la bază o documentare temeinică, tocmai pentru a ne asigura că răspunde cât mai fidel nevoilor clienților noștri. Vorbim de translatarea în banking a unor caracteristici specifice rețelelor de social media, cu care utilzatorii sunt deja familiarizați. Pe scurt, banking cu social-app design.

Care sunt proiectele prevăzute pentru 2021?

Viorel Ruse: În 2021 continuăm sprint-ul, avem o listă foarte lungă de proiecte îndrăznețe, de la lansări noi de produse în zona de credite cu procese digitale până la acțiuni în social media în linie cu trendurile existente în piață. Totodată, în comunicarea de brand, în curând veți vedea o nouă abordare strategică, inedită‚ ‘out-of-the-box’, pe măsura așteptărilor pe care publicul le are de la brand-ul First Bank.

Care sunt cele mai mari probleme cu care v-ați confruntat în contextul pandemiei?

Viorel Ruse: Necunoscutele de la începutul pandemiei, când toate reperele anterioare păreau să nu mai fie de actualitate. O constantă rămâne totuși acolo: comunicarea continuă cu clienții. Nu ai cum să dai greș dacă identifici corect nevoile clienților și construiești produsele pe aceste nevoi. Marketingul este și știință, se fundamentează pe date.

De ce v-ați lovit în relația cu administrația locală sau centrală?

Viorel Ruse: Nu am avut o problemă, ba chiar mi se pare că am colaborat foarte bine pe subiecte ce țin de comunicare.

Ce sfat i-ați da unui tânăr care este la început de drum într-o carieră similară cu a dumneavoastră?

Viorel Ruse: În primul rând, să facă cu placere ceea ce face. Totodată, este mult mai ușor să atingi performanța atunci când îți menții curiozitatea și nu te limitezi doar la industria în care activezi, ci ești atent la trenduri, inclusiv la cele din domenii conexe. Cred că un bun profesionist este și un excelent team-player, așa că, un ultim sfat , ar fi să lucreze în echipă și să se adapteze tipologiilor celor cu care lucrează, să testeze înainte de decizia finală și să nu lase pe nimeni să decidă în locul lui.

Care credeți că vor fi cele mai importante schimbări în domeniul în care activați în următorii 10 ani?

Viorel Ruse: Cred ca adaptabilitatea față de această lume digitală e cea mai importantă schimbare. Și aici nu vorbesc de companii, ci de clienții lor. Cum vom reuși să păstrăm conexiunea umană este marea provocare pentru branduri. Am văzut ce s-a întâmplat la începutul pandemiei, când indiferent cât de digital erai, empatia a fost cea care a păstrat relațiile dintre clienți și corporații. Pe zona pe care activez la acest moment cred că sunt 3 direcții care vor produce schimbarea:

  • Automatizare și data management – mă refer aici la procesele bazate pe interacțiunea recurentă a clientului cu brandul. Vom vedea CRM-uri bine dezvoltate pentru personalizarea mesajului, marketingul fiind mai ușor acceptat într-o lume digitală dacă mesajul se va plia direct pe nevoia clientului
  • Inteligența artificială, care va rezolva și mai mult din complexitatea deciziei unui client în alegerea produsului
  • Experiența clientului cu brandul – reinventarea traseului de ‚customer journey’, a modului cum simte, aude și vede clientul un produs.

 Ce vă spune acest cuvânt?

Viorel Ruse: Adesea aud în jurul meu că „banii n-aduc fericirea, ci numărul lor”. Cred că definiția banilor e dată în familie și este în strânsă legătură cu educația financiară pe care o primești. Am prieteni care cheltuiesc mai mult decât îi ține plapuma și alții în cealaltă extremă, care strâng lunar, aproape că își taie din porția de mâncare doar pentru a putea merge într-o vacanță exotică. Daca reusești să fii la mijloc între cele două categorii, cred că ai înțeles corect ce înseamnă banii.  Important este ca, atunci când începi să-i câștigi, să ai maturitatea necesară să vezi că efortul depus îți poate aduce și alte satisfacții și nu se limitează doar la sfera financiară.

Revista este disponibilă în format print și poate fi comandată de pe magazinul online agoramag.ro.

Sursa foto: arhiva personală